DERS ADI

: SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1026 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Hemşirelik bakımında sağlığını değerlendirmesinin önemini kavrama, bireyin fiziksel, psikososyal değerlendirmesini yapmak için gerekli bilgiyi ve farkındalığı kazanmayı sağlamak ve geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik bakımının planlanmasında temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrar
2   Uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alır
3   Bireyin sistemlere özgü fiziksel tanılamasını bilir
4   Fiziksel tanılama sonucu elde edilen verileri hemşirelik bakımı için karar verme sürecinde kullanır
5   Bireyin fizik muayenesi ve öyküsünden elde ettiği verileri değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi
2 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi
3 Gastrointestinal sistem ve abdomenin değerlendirilmesi. Veri toplama süreci
4 Üriner sistem değerlendirmesi
5 Üriner sistem değerlendirmesi Veri toplama süreci
6 Üreme sistemi değerlendirmesi (erkek ve kadın)
7 Üreme sistemi değerlendirmesi (erkek ve kadın). Veri toplama süreci
8 I.Vize
9 Endokrin sistemin değerlendirmesi
10 Endokrin sistemin değerlendirmesi. Veri toplama süreci
11 Duyu organlarının değerlendirilmesi
12 Duyu organlarının değerlendirilmesi
13 Bütün olarak sağlığın değerlendirilmesi- Klinik vaka örnekleriyle
14 2. VİZE

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bellack PJ., Edlung JB. Nursing Assesment and Diagnosis. Jones and Barlett Publıshers, Boston, Second edition, 1992.
2. Bowers CA., Thompson MJ., Miller M. Clinical Manuel of Health Assessment. Fourth edition. Mosby Year Book, Housten, 1992.
3. Sims KL., D Amico D., Stiesmeyer KJ., Webster AJ. Health Assessment in Nursing. Copyright, 1995.
4. Wilson FS., Giddens FJ. Health Assessment for Nursing Practice. Third Edition, Copyright,1996.
5. Potter AP., Perry GA. Fundamentals of Nursing. Third Edition. Copyright,1993.
6. DeLaune SC., Ladner KP. Fundamentals of Nursing Standarts&Practice, Copyriht,1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Beyin fırtınası
Soru yanıt
Vaka örnekleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi notunu iki ara sınav notu oluşturur.
Dönem içi notunun % 60 ı ve Final sınavının %40 başarı notunu oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
tel:02324124770
e-mail:merlinda_alus@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 2 8 16
Final sınavına hazırlık 1 11 11
Vize sınavı 2 2 4
Final Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555