DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE ETİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1036 HEMŞİRELİKTE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin, etikle ilgili temel kavramları anlamasını, etik karar verme sürecini etik ilke ve kodlarla ilişkilendirmesini, insan, hasta hakları ve etik değerlere uygun olarak davranabilme bilgi ve bilincini kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik değer sistemlerini kavrama
2   Etik karar verme sürecini vaka üzerinden tartışma
3   Hemşirelik bakım uygulamalarında etik sorunları analiz etme
4   Sağlık alanında etik ilke ve kodların işleyişini kavrama
5   İnsan ve hasta haklarını, etik ve deontoloji kavramları ile ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hemşirelik değerleri, değer sistemlerinin gelişimi, inançlar, normlar
2 Hemşirelik değerleri, değer sistemlerinin gelişimi, inançlar, normlar-devam
3 Etik, ahlak ve deontoloji kavramları
4 Etik ilkeler
5 Mesleki etik kodlar
6 Etik karar verme süreci
7 Sağlık hizmetlerinde etik karar verme süreci
8 Vaka çalışması
9 1. VİZE
10 İş etiği
11 İnsan hakları
12 Hasta hakları
13 Vaka çalışması
14 2.VİZE

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Alpar ŞE, Bağçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2013.
2. Fry, ST. Hemşirelik Uygulamalarında Etik,(Çev: Bağ, B), Aktif Yayınevi, 2000, Erzurum
3. Atabek Aştı T, Karadağ A (Ed). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014.p:114-122.
4. Kuçuradi İ., Etik. Meteksan Anonim Şti., 1. Baskı, Ankara, 1988.
5. Çobanoğlu, N. Tıp Etiği, İlke yayınevi, 2007.
6. Erdemir, AD., Öncel, Ö., Aksoy Ş. Çağdaş Tıp Etiği.Nobel Tıp Kitabevi.2003.
7. Dinç., L. Bakım Kavramı ve Ahlaki Boyutu. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi (2010) 74 82 .
8. Dinç., L. Hemşirelik hizmetlerinde etik yükümlülükler. Hacettepe Tıp Dergisi 2009; 40:113-119.
9. Hasta Hakları Yönetmeliği, http://www.haksay.org/ q=node/18
10. Türk Hemşireler Derneği. Hemşireler İçin Etik İlke ve Sorumluluklar. http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap, vaka çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Dilek ÖZDEN
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 78
dozden2002@yahoo.com

Doç.Dr.Şeyda SEREN İNTEPELER
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 84
seydaseren@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0 0 0
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.2555555555
ÖK.355555555555
ÖK.45555555555
ÖK.555555555