DERS ADI

: TEMEL İLETİŞİM BECERİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1038 TEMEL İLETİŞİM BECERİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı iletişimin insan ilişkilerindeki önemini, kendini tanıma ve farkındalığı geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ 1.İletişim kavramının insan ilişkilerindeki önemini bilme
2   İletişimi etkileyen faktörleri bilme
3   Kendini tanıma bilgi ve becerisini geliştirme
4   İnsanın bilişsel yönünün, davranış özelliklerinin, benlik kavramının ilişkileri üzerindeki etkisinin farkına varabilme
5   İletişim becerilerinin ve kendini tanımanın sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark etme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim kavramı iletişimi etkileyen faktörler
2 Geribildirim alma verme
3 Algı/Önyargı
4 Zaman yönetimi
5 Sözsüz iletişim ve Dinleme
6 İletişimi etkileyen davranış biçimleri atılganlık,
7 Hayır deme İstekte bulunma
8 Öfke Yönetimi
9 I. ara sınav
10 Soru sorma, Özetleme somutlaştırma
11 Empati
12 Başetme
13 Kendini tanıma, Farkındalık ve farkındalığı geliştirme
14 2 ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arnold, E.C., Underman Boggs, K. (2016) Interpersonal relationship: professional communication skills for nurses. Elsevier, USA.
2. Kocaman, N. (2010) Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 161-195.
3. Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir
4. Sheldon, F.K., Foust, J. (2013). Communication for nurses: talking with patients.
5. Riley, J.B., (2012). Communication in Nursing. Elsevier, Mosby, USA.
6. Sully, P. (2010). Essential Communication Skills for Nursing and Midwifery. Mosby Elsevier.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartısma, rol oynama, film izleme soru-cevap, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman Tel: 247 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 0 0 0
0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555