DERS ADI

: ADLİ HEMŞİRELİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2052 ADLİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin adli vakaya/olguya dikkatlerinin çekilmesi ve adli vakanın değerlendirilmesine katkı sağlayabilecek temel bilgi, anlayış ve yaklaşımların ele alınmasını sağlamaktır. Ayrıca mağdurların yaşayabileceği sorunları ve çözüm seçeneklerini multidisipliner bir anlayış çerçevesinde analiz etmesini hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Adli hemşirelik ve çalışma alanlarını tanımlayabilme
2   2. Adli olgulara hemşirenin yaklaşımının ne olması gerektiğini ifade edebilme
3   3. Adli olgularda fizyolojik ve psikolojik kanıtlara ilişkin farkındalık kazanabilme
4   4. Adli olgularda kanıtların korunması, saklanması ve kayıt edilmesinin önemini ifade edebilme
5   5. Adli olgularda hemşirenin etik, mesleki ve yasal sorumluluklarını kavrayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, hedef ve beklentilerin paylaşılması
2 Adli hemşirelik ve çalışma alanları
3 Adli hemşireliğin tarihsel gelişimi
4 Adli olgularda hemşirenin rolü
5 Adli olgularda hemşirenin mesleki ve yasal sorumlulukları
6 Adli olgularda fizyolojik ve psikolojik kanıtların korunması, saklanması ve kayıt edilmesi
7 Tıbbi uygulama hataları ve adli boyutu
8 Vaka tartışması
9 1.Ara sınav
10 Toplumda, Ailede ve İşyerinde Şiddet ve Adli boyutu
11 Cinsel Suçlarda Hemşirenin Sorumlulukları
12 Adli olgulardaki Yaralanmalar da hemşirenin sorumlulukları
13 İhmal Ve Suistimal Olgularının Tanımlanması
14 Adli olgulara hemşirenin etik yaklaşımı
15 2. Vize ve Dönem değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Polat O, İnanıcı MA, Aksoy ME. Adli tıp ders kitabı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi; 1997.
2. Lynch VA. Forensic nursing. St. Louis: Elsevier Mosby; 2006.
3. Zeyfeoğlu Y, Özdemir Ç, Hancı H. Adli hemşirelik. In: Hancı H. ed. Adli Tıp ve adli bilimler. Ankara: Seçkin Yayıncılık; 2002.
4. Polat O. Klinik adli Tıp. Seçkin kitabevi, Ankara, 2006.
5. Stevens S. Cracking the case: your role in forensic nursing. Nursing 2004; 34(11):54-56.
6. Gökdoğan MR, Altunçul H. Adli hemşirelik: kapsam ve görevi. Hemşirelik Forumu Dergisi, Eylül-Ekim 2002; 5(5):16-21.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, interaktif yöntemler ve vaka tartışması.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Vizenin %60 ı, finalin ise %40 ı alınarak başarı notu hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Dilek Özden
e-posta: dozden2002@yahoo.com
Tel:02324124778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555555
ÖK.255555555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555555555
ÖK.555555555