DERS ADI

: ATILGANLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2056 ATILGANLIK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NESLİHAN GÜNÜŞEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin kişisel ve mesleki gelişiminde kendini ve davranışlarını tanımasına ve atılganlık becerilerinin gelişmesine yardım eder..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası ilişkilerdeki davranış biçimlerini tanıma
2   2. Atılgan olmaya yönelik duygu ve düşünceleri tanıma
3   3. Atılgan olmaya yönelik engellerini farketme
4   4. Duygu ve düşüncelerini uygun biçimde ifade edebilme
5   5. Hayır diyebilmeyi öğrenme
6   6. Kendine güvenli davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atılganlık kavramı ve tarihi süreç
2 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan
3 Geribildirim verme
4 Geribildirim alma
5 Hayır diyebilme
6 İstekte bulunma
7 Atılganlık ve bilişsel çarpıtmalar
8 Ara sınav
9 Öfkeyle başetme ve atılganlık
10 Çatışma çözme ve atılganlık
11 Liderlik ve atılganlık
12 Hemşirelik ve atılganlık
13 Öğrenci sunumları
14 2. ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fennel, MJV. (2009) Overcoming Low Self-Esteem: A Self-Help Guide Using Cognitive Behavioral Techniques. USA.
Baltaş, A., Baltaş, Z. Stres ve başa çıkma yolları. Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul.
Onbaşıoğlu, M. Stresle Baş etmede zihinsel yöntemler. Türk Psikoloji Bülteni. 2004; 34-35: 103-127.
Özer, K. Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. Sistem Yayıncılık. 2000
Psikiyatri Hemşireliği Dergisi
www.psikiyatridizini.org
www.phdernegi.org
http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr
Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD
İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, kavram haritası, film izleme, rol play oynama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Ogrencinin odev/sunumlarinda; durumlari tanimlamasi, analiz etmesi, planlamasi, karar vermesi, girisimleri yurutmesi, degerlendirmesi, isbirligi, bilgiye ulasmasi, degisim yaratmasi degerlendirilmekted

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Neslihan Günüşen 247 81

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555
ÖK.255555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.65555555