DERS ADI

: HEMŞİRELİK BAKIM YÖNETİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4055 HEMŞİRELİK BAKIM YÖNETİMİ I ZORUNLU 4 20 0 26

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NİHAL GÖRDES AYDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin birey/aile/toplumun sağlık ve hastalık durumlarında gerekli hemşirelik bakım uygulamaları için yeterlilik kazanmasını sağlamak ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birey/aile/topluma yönelik sağlığın korunmasına, geliştirilmesine ilişkin bilgileri bireye özgü ve bütüncül yaklaşımla birleştirme ve uygulamaya aktarma
2   Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda karmaşık bakım yönetiminde bağımsız klinik karar verme becerilerini kullanma
3   Daha fazla sayıdaki bireyin güvenli hemşirelik bakımını bağımsız olarak yönetme
4   Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, organize etme ve zaman yönetimi becerilerini uygulamaya aktarma
5   Karmaşık durumlarda iletişim becerilerini kullanarak hasta, aile, akran, eğitici, sağlık ekibi arasında işbirliğini yönetme
6   Hemşirelik uygulamalarında karşılaştığı etik problemlere çözüm üretme
7   Kişisel ve profesyonel gelişim gösterme, özdeğerlendirmesini geliştirme/tamamlama
8   Hemşirelik uygulamalarında sağlık politikalarını ve yasal yükümlülükleri analiz etme
9   Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini ve teknolojik gelişmeleri inceleme ve uygulamaya aktarma
10   Kanıta dayalı uygulama bilgilerini uygulama alanına aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 3055 - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
HEF 3057 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
HEF 3056 - Halk Sağlığı Hemşireliği
HEF 3058 - Ruh Sağlğı ve Psikiyatri Hemşireliği

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve hedeflerin tartışılması Dersin uygulaması
2 Genel konular hakkında sunumlar ve vaka sunumu İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
3 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
4 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection Dersin uygulaması
5 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
6 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection Dersin uygulaması
7 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve ara değerlendirme Dersin uygulaması
8 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection Dersin uygulaması I. Ara Sınav
9 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
10 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection Dersin uygulaması
11 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
12 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
13 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
14 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması II. Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı, (Editörler: M. Bertan, Ç. Güler), Güneş Yayıncılık, Ankara, (1995).
Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14 (1998).
Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. (2006).
Sebastian J. G., Stanhope M. Community Health Nursing Practice. Mosby Comp.(1999).
Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005
Wieland Ladewing P.A., London M.L., Davidson M.R., Contemporary Maternal Newborn Nursing Care, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2006.
Olds S.B., London M.L., Wieland Ladewing P.A., Maternal Newborn Nursing, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2000.
Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara.
Özçelik ve ark. Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartisma, refleksin, soru-cevap, vaka sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının % 50, uygulama not ortalamasının % 50 alınarak hesaplanacaktır. Yarıyıl başarı not ise yarıyıl içi notunun % 60 ve final notunun % 40 alınarak belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sinavlar;yorumlama,hatirlama, karar verme, aciklama, siniflama , bilgileri birlestirme becerileri degerlendirilmektedir.

Ogrencinin odev/sunumlarinda; durumlari tanimlamasi, analiz etmesi, planlamasi, karar vermesi, girisimleri yurutmesi, degerlendirmesi, isbirligi, bilgiye ulasmasi, degisim yaratmasi degerlendirilmektedir.


Değerlendirme Kriteri: (Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
I.AŞAMA: Ara Sınav Ortalamalarının %50 ı alınır
1Ara Sınav + 2. Ara Sınav x 0.50 = (A)
2

II. AŞAMA:
Uygulama : % 50 (F)

III. AŞAMA: Yarıyıl İçi Notunun Hesaplanması
Yarıyıl içi Notu = A + F

IV.ŞAMA: Yarıyıl Sonu Sınavından muafiyet ve Sınava Girebilme Koşulları
a) Yarıyıl Sonu Sınavından muafiyet için; en az iki (2) ara sınav yapılmış olmalıdır
a) Dersin devam şartını yerine getirmiş olmalıdır.
b) Laboratuar Ve Uygulama Notu; 50 = veya >ise Yarıyıl Sonu Sınavına girer; 50 < ise; başarısız olup Yarıyıl Sonu Sınavına giremez. (Dersi tekrarlar)
c) Uygulama Ve Yarıyıl İçi Notu = 90 veya > ise Yarıyıl Sonu Sınavından MUAF olur.

V. AŞAMA: Ders Başarı Notunun Hesaplanması
Final Sonrası Ders başarı notu = (Yarıyıl içi notunun %60) + (Yarıyıl sonu sınavının (Finalin) %40) ; = 60 veya > ise; başarılı; 60 veya < ise başarısız olup,bütünleme sınavına girer (Final sınav notunun en az 50 olması şartı vardır.)

Bütünleme Sonrası Ders başarı notu = (Yarıyıl içi notunun %60) + (Bütünleme %40) ; = 60 veya > ise; başarılı; 60 veya < ise başarısız olup,dersi tekrarlar (Bütünleme sınav notunun en az 50 olması şartı vardır.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Samiye Mete samiye.mete@deu.edu.tr
Özgül Karayurt ozgul.kyurt@deu.edu.tr
Şeyda Seren İntepeler seyda.seren@deu.edu.tr
Özlem Küçükgüçlü ozlem.kguclu@deu.edu.tr
Zekiye Çetinkaya Duman zekiye.cetinkaya@deu.edu.tr
Murat Bektaş murat.bektas@deu.edu.tr
Şeyda Özbıçakcı ozbicak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 22 308
Uygulama (Bakım Planı) 2 40 80
Uygulama (Reflection) 2 4 8
İnternette tarama, kütüphane çalışması 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 2 20 40
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 640

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555555555
ÖK.55555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555555
ÖK.85555555555
ÖK.95555555555
ÖK.105555555555