DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3054 HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA II ZORUNLU 2 0 2 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZGÜL KARAYURT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencilere; hemşirelik mesleğinde bilimsel araştırma yapmanın önemini, araştırmada etik ilkeleri kavratma, araştırmaları kritik edebilme, araştırma süreci
katılma, araştırma sonuçlarını hemşirelik bakımını iyileştirmek için kullanabilme bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelikte araştırmanın yeri ve önemini kavrama
2   Araştırmada hemşirenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
3   Araştırma sürecinin temel adımlarını sıralayabilme
4   Mesleki ve bilimsel bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
5   Araştırma tiplerini ve özelliklerini açıklayabilme
6   Temel önemlilik testlerinin varsayımlarını açıklayabilme
7   Araştırma makalesini temel ilkeler doğrultusunda kritik edebilme
8   Araştırmalarda etik ilkeleri kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 3053 - HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bulguların yazımı- Tablo ve grafik yapımı ve gösterimi
2 Tanımlayıcı istatistikler
3 Önemlilik testleri İstatistiksel test seçimi, parametrik ve parametrik olmayan test varsayımları, İstatistiksel karar
4 İki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi Mann-Whitney U Testi İki eş arasındaki farkın önemlilik testi Wilcoxin İşaret Testi
5 Ki kare önemlilik testleri-dört gözlü Ki kare önemlilik testi-çok gözlü
6 Tek Yönlü Varyasn analizi ve Kruskal Wallis testi
7 1.Ara sınavı
8 Korelasyon Analizleri
9 Ölçeklerde Güvenirlik
10 Ölçeklerde Güvenirlik
11 Araştırma raporu hazırlama Rapor yazımında temel ilkeler Raporun bölümleri
12 Araştırma raporunun eleştirel değerlendirilmesi
13 Kanıta Dayalı Hemşirelik
14 II.Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erefe İ.Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler.Odak Ofset,Ankara, 2002.
-Polit DF., Beck CT., Hungler BP.Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001.
-Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2003.
-Alpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, araştırma, ödev, bilgisayar uygulaması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-Mail Adres:
Doç.Dr. Özgül Karayurt
ozgul.kyurt@deu.edu.tr
Doç.Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155545
ÖK.2
ÖK.33
ÖK.4
ÖK.554
ÖK.63
ÖK.74
ÖK.8