DERS ADI

: KANSER HASTALARINDA KANITA DAYALI SEMPTOM YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4059 KANSER HASTALARINDA KANITA DAYALI SEMPTOM YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM UĞUR

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencinin kanser hastalarında en sık görülen semptomlara kanıta dayalı ulaşmak, en iyi kanıt düzeyleriyle değerlendirmek ve semptom yönetiminde kanıt kullanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   öğrenci, hemşirelik açısından kanıta dayalı uygulamaların önemini fark eder
2   öğrenci, kanıtların kullanımı ile ilgili hemşireliğin bireysel ve kurumsal engelleri hakkında tartışır
3   Öğrenci kanıtlara ulaşma kaynakları ve yollarını bilir
4   Öğrenci semptomlarla ilgili kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini tanımlar
5   Öğrenci kanıta dayalı hemşirelik girişimleri ile hasta bakımını planlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıta dayalı hemşireliğin tanımını bilmek Kanıt kullanımı ve hemşirelik uygulamalarındaki engellerin açıklanması, Onkoloji hemşireliğinde kanıta dayalı bilgiye ulaşma yöntemleri ve kaynakları öğrenme
2 Mukozit ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
3 Bulantı- kusma ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı İştahsızlık, kaşeksi ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
4 Yorgunluk ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
5 RT ve KT bağlı yaşanan cilt reaksiyonları ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı ( El-ayak, tırnak değişiklikleri, extravazasyon)
6 Nötropeni ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
7 1. Ara Vize
8 Diyare ve konstipasyon kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
9 Kanser hastasında beden imajı ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı Kanser hastasında psikososyal problemler ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı (depresyon, anksiyete)
10 Ağrı ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
11 Deliryum ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
12 Dispne ve kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımı
13 Çocuk kanser hastalarında en sık görülen semptomlar ve yönetimleri
14 2. Ara Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mccorkle R, Grant M, Frank- Stromborg M, Baird SB Cancer Nursing :A Comprehensive Textbook, W.B. Saunders Company, Philadelphia, 1996.
2. Hossfeld, DK, Sherman CD (Ed.), Clinical Oncology, International Union of Battle Against Cancer, ( Translation editor D.Fırat, F Sarıalioğlu, A. Kars ), Ankara 1992.
3. ONS PEP, http://www.ons.org/Research/PEP
4. Barcley V.( Ed. ) Basic Concepts in Cancer Nursing, Platin N, ( Çev. Ed.),
5. Bulletin of Oncology Nurses Foundation
6. Can G. ( Editor) . Evidence-Based Symptom Management in Oncology Nursing, 2007.
7. Can G. (Editor) Evidence-Based Care in Oncology Nursing, 2010 İstanbul
8. Consensus, Nobel Medical Bookstores Co. Ltd., İstanbul 2010.
9. Cancer Nursing, European Journal of Cancer Care, Oncology Nursing Forum, Seminars in Oncology Nursing, Journal of Hospice and Palliative Nursing, Clinical Journal Of Oncology Nursing, Palliative & Supportive Care, BMC Palliative Care, Cancer Nursing Practice

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, kavram haritası, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Özlem Uğur 02324124785

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555