DERS ADI

: EVDE BAKIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4063 EVDE BAKIM SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders evde bakım kavramı, evde bakım ekibi, rol ve sorumlulukları ve hizmetlerin organizasyonu, ulusal ve uluslar arası evde bakım hizmetlerinin durumu, evde bakım hizmet alanları, türleri, evde bakım hizmet süreci konularına odaklanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   evde bakım hizmetleri ile ilgili kavramları açıklamak.
2   ulusal ve uluslar arası evde bakım hizmetlerinin özelliklerini açıklamak.
3   evde bakım hizmetlerinin organizasyon özelliklerini açıklamak
4   birey, aile ve toplumun evde bakım hizmet gereksinimlerini saptamak.
5   gereksinime göre evde bakım hizmetlerini planlamak.
6   evde bakım uygulama örnekleri sunmak.
7   hemşirenin evde bakım ile ilgili rollerini tartışmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Evde bakım, tarihçesi,
2 Evde bakım ekibi, rol ve sorumlukları
3 Evde bakım hizmetlerinin organizasyonu
4 Evde bakımda Dünya örnekleri
5 1.Ara Sınav
6 Ülkemizdeki durum
7 Kronik hastalıkların evde yönetimi Kanser, diabet, kalp hastalıkları
8 Devam
9 Evde stoma bakımı
10 Demanslı hastaların evde bakımı
11 İnmeli hastaların evde bakımı
12 Evde bakım hizmetlerinin değerlendirilmesi
13 Devam
14 2.Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Erdoğan S. (2001). Evde bakım süreci. Evde Bakım Hemşireliği Eğitim Programı, İ.Ü.Florence Nightingale HYO ve Eczacıbaşı Sağlık hizmetleri İşbirliği, 1-28 Ocak 2001, İstanbul.
2. Evde Bakım Derneği (2008). II. Ulusal Evde Bakım Kongresi Sonuç Bildirisi,
3.Harris MD. (1994). Handbook of Home Health Care Administration, Gaithersburg: Md. Aspen Publication.
4.Rice R. (2006). Home Care Nursing Practice:Concepts and Application. Fourth Ed., Mosby&Elsevier, St. Louis.
5.WHO (2002).Community/Home-Based Care in Resorce-Limited Settings:a Framework for Action. Geneva.

Diğer ders materyalleri: Pover point sunuları, örnek broşürler, döner levha, sağlık eğitimi CD leri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru yanıt, grup çalışması, tartışma etkinliği, sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Özlem Küçükgüçlü
ozlemkguclu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.355555555
ÖK.4555555
ÖK.55555
ÖK.655555
ÖK.755555