DERS ADI

: OKUL HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4065 OKUL HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenciye okul sağlığının tanımını ve önemi, okul çocuklarının sağlığın korunması ve geliştirilmesi için okul sağlığı hemşiresinin rollerini ve amaçlarını öğrenmelerine ve beceri geliştirmelerine yardım eder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul sağlığı hemşirenin rol, görev ve sorumluluklarını bilir.
2   Okulun çevresini fiziksel ve sıhhi olarak değerlendirerek sağlıkla ilgili riskleri belirler.
3   Okul çocuğuna yönelik sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik uygulamaları yapar ve izler.
4   Okul çocuğu, ailesi ve okul çalışanlarına yönelik danışmanlık yapar.
5   Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular.
6   Okul sağlığı ile ilgili istatistik analizleri yapar ve kayıtlarını tutar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul, Okul Sağlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği
2 Türkiye de ve Dünyada Okul sağlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği GELİŞİMİ
3 Okul Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
4 Okul Sağlığı İzlemleri
5 Okul Sağlığı Hizmetleri KAPSAMI
6 1. ARA SINAV
7 Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri
8 Okul Çağı çocuğu ve ailesinin, Okul personelinin sağlığının geliştirilmesi
9 Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları
10 Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı
11 Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı
12 2. Ara Sınav
13 Okul hemş. Standartları
14 Kanıt ve okul hemş

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Watkins D. Edwars J. Gastrell P (Eds). Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks For Practice. Bailliere Tindall, 2003.
2. Stone-Clemen S. McGuire SL Eigsti DG: Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate & Community Practice. Sixth Edition, Mosby, 2002.
3. Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002.
4. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promotıng Health Populations. WB Saunders Company, 2001.
5. Smith CM, Maurer FA: Community Health Nursing Theory And Practice. Second Edition. WB Saunders Company, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. F. Şeyda ÖZBIÇAKÇI

ozbicak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.655