Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BENNUR KOCA |
Dersi Alan Birimler |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri |
Dersin Amacı |
Sağlık mesleği etik ilkeleri, kamu görevlileri etik davranış ilkeleri ve etik ilkelerle ilgili diğer mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur, Meslek hayatında karşılaşabileceği etik sorunlar karşısında mantıklı, nesnel ve doğru karar verebilmesi için gerekli bilgileri bulur. İnsan ilişkilerinde iyi ya da kötü, doğru ya da yanlış olarak adlandırdığımız değer yargılarını fark eder. İnsanların hasta olduklarında bakım gereksinimini karşılarken zaman içinde profesyonelce davranmaya başlaması gerekliliğini kavrar. Hasta haklarınının gözetilmesinin gerekliliğini, hastalarla ve yasal temsilcileriyle etik kurallara uygun iletişim kurmasının önemini içselleştirir. Kendisinin ve mesleğinin toplumdaki saygınlığını korumanın önemini fark eder. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sunum notları dinleyici çıktısı olarak verilmektedir |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim elemanı ders sunumları / Rol play uygulamaları, sağlık alanındaki etik konuları ve sorunları öğrenci ile birlikte tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yazılı sınav / Ödev |
Değerlendirme Kriteri |
Yarıyıl içi (%50) Yarıyıl Sonu (Final) (%50) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Bennur KOCA |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Haftalık ders programı doğrultusunda öğretim elemanı tarafından belirlenir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|