DERS ADI

: ÖRNEK OLAY ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 2280 ÖRNEK OLAY ANALİZİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NARFİDE MERGEN

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Amacı

Bu ders ile meslek yaşamında karşılaşılan ya da karşılaşılması olası örnek olayları üzerinden öğrencilerin Problemlere çözüm odaklı yaklaşarak bireysel veya takım halinde problem durumlarını öngörebilme, önlem alabilme ve saptadığı problemi çözme becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş yaşamında karşılaşılan sorunlar üzerinde mantıklı düşünme yeteneği ve düşüncesini ifade etedebilir
2   Karşılaşılabilecek sorunları tasahip dduğu teorik bilgileri kullanarak çövzümleyebilir.
3   Duruma bütünsel açıdan bakma becerisini geliştirebilir.
4   Çalışma ortamını ve ilişkileri düzenler ve etkin iletişim kurabilir.
5   Organizasyon ve koordinasyon konusunda yönetsel süreç analizi yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtımı Bilgi Düşünce Sistematiği İlişkisi
2 Sorun Çözme Kavramı ve Aşamaları
3 Sorun Çözme Teknikleri
4 Örnek Olay Analizi 1 Büro yönetimi işlemlerine ilişkin problemler
5 Örnek Olay Analizi 2 Büro yönetimi işlemlerine ilişkin problemler
6 Örnek Olay Analizi 3 Hasta işlemlerini yürütmeye ilişkin problemler
7 Ara Sınav
8 Örnek Olay Analizi 4 Yazışma ve dosyalamaya ilişkin problemler
9 Örnek Olay Analizi 5 Arşivleme işlemlerine ilişkin problemler
10 Örnek Olay Analizi 6 Organizasyona ilişkin problemler
11 Örnek Olay Analizi 7 Organizasyona ilişkin problemler
12 Örnek Olay Analizi 8 İletişime ilişkin problemler
13 Örnek Olay Analizi 9 Kriz ortamında koordinasyon
14 Örnek Olay Analizi 10 Etik problemler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Nuran Öztürk Başpınar, 2003, Ankara.
2. Problem Çözme Patikaları, Murat Dolgun, 2007
3. MEGEP, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Problem Çözme Modülü, 2008
4. Yaratıcı Problem Çözme, Doç. Dr. Nurdan Kalaycı
5. Öğrenme - Öğretme Süreci, Ahmet Saban, Nobel Yayıncılık, 2002
6. Aktif Öğrenme, Kamile Ün Açıkgöz, Eğitim Dünyası Yayınları, 2003
7. Hastane çalışanları ile yapılan birebir görüşmeler sonucu elde edilen bilgiler çerçevesinde hazırlanan olgular
8. Öğrencilerin stajları sırasında karşılaştıkları sorunlardan yola çıkarak hazırlanan olgular
Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı ders sunumları, öğrencilerin örnek olay çözümüne ilişkin sunumları, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR ArasınavTeo
2 ODV PerfOdev
3 VOR Yarıyıliçi Notu TEO * 0.60 + PÖ * 0.40
4 FNT YysonuTeo
5 FNO YysonuPodv
6 FN YarıyılsonuNotu FNT * 0.80 + FPÖ * 0.20
7 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
8 BTT BütTeo
9 BTO BütPodv
10 BUT Bütünleme BTT * 0.80 + BPÖ * 0.20
11 BBN BütSonuBaşarıNotu VOR * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sekreterlik mesleği ile ilgili bir ya da bir kaç örnek olayı analiz etmek üzere hazırlanan yazılı sınav ve öğrencilerin öğretim elemanı tarafından kendilerine verilen değişik sorunları içeren örnek olayları sorun çözme tekniklerine uygun şekilde çözümleyerek, hazırladıkları ödev sunumları ile alan uygulamaları ya da stajları sırasında yaşadıkları ya da gözlemledikleri bir sorunu belirleyerek çözüm önerileri ile birlikte hazırladıkları bir ödev.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav (teo)%30+Sunum (olay analizi) %20+Final sınav (teo)%40+Ödev %10

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: narfide.erdem@deu.edu.tr Tel: 0 232 412 4738

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftalık ders programında dersin yer aldığı gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 2 6
Örnek olay çalışması 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 13 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51