DERS ADI

: KENTSEL PLANLAMA STÜDYOSU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5068 KENTSEL PLANLAMA STÜDYOSU SEÇMELİ 4 4 0 14

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL MERT ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, planlama problemlerinin tanımlanmasını, planlama tekniklerinin ve
yöntemlerinin sunulmasını, aktüel problem durumunun kavranmasını, sahadan toplanan
verinin yorumlanmasını, planlama yöntemi ile enformasyon arasındaki ilişkilerin analiz
edilmesini, normatif bir problem çözme modelinin önerilmesini ve mevcut olanın revize
edilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders sonunda, öğrenciler, planlama problemlerini tanımlayabilecek (Bilgi)
2   Farklı planlama tekniklerini ve yöntemlerini listeleyebilecek (Bilgi)
3   Planlama probleminin fiili durumunu betimleyebilecek (Kavrama)
4   Veriyi yorumlayabilecek (Uygulama)
5   Planlama yöntemini enformasyonla ilişkilendirebilecek (Analiz)
6   Yeni bir normatif planlama problemi çözme yöntemi önerebilecek (Sentez)
7   Fiili planlama sistemini revize edebilecek (Değerlendirme)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulamaya ait bir problem tanımlanması. Okuma listesi verilecektir.
2 Kaynak araştırması.
3 Saha araştırmaları.
4 Bilgi veri işlemleri.
5 Eşik çalışmaları.
6 Analitik çalışmalar.
7 Alternatiflerin hazırlanması.
8 Alternatiflerin değerlendirilmesi.
9 Ara sınav (jüri).
10 Normatif bir çözüm modelinim oluşturulması.
11 Uygulamayla doğrudan ilişkili olan bir politika planının hazırlanması.
12 Eylem odaklı bir programın hazırlanması.
13 Eylem odaklı bir programın hazırlanması.
14 Mevcut sistemin üzerinde revizyon çalışması.
15 Final sınavı (jüri).

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı:
Berke, P., Godschalk, D. R. and Kaiser, E. J. (2006), Urban Land Use Planning,
University of Illinois Press, Urbana, IL.
Yardımcı Kitap:
Campbell, S. And Fainstein, S. (Eds), (1996), Readings in Planning Theory, Blackwell,
Oxford.
Malzeme:
Ders ile İlgili Diğer Okumalar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders stüdyo pratikleri aracılığıyla verilecektir. Öğrenciler, planlama stüdyosuna
devam ederek ve pratik yaparak öğreneceklerdir. Planlama problemleri birinci hafta
dağıtılacak ve öğrencilerden kendilerine verilen problemi çözmeleri istenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YSS * 0.70
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + BUT * 0.70

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Vize Sınavları ile ölçülecektir
Betimleme (Kavrama) ve Yorumlama (Uygulama) proje ile ölçülecektir
İlişkilendirme (Analiz), Önerme (Sentez) ve Revize Etme (Değerlendirme) Final Sınavı
ile ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Vize Sınavları ile ölçülecektir
Betimleme (Kavrama) ve Yorumlama (Uygulama) proje ile ölçülecektir
İlişkilendirme (Analiz), Önerme (Sentez) ve Revize Etme (Değerlendirme) Final Sınavı
ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu ders stüdyo pratikleri ve problem üzerinde tartışmalar aracılığıyla verilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.cilingir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama (Bakım Planı) 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 100 100
Final Sınavına Hazırlık 1 100 100
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 347

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511
ÖK.61
ÖK.71