Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR MEHMET KUNTALP |
Dersi Alan Birimler |
Biyomedikal Teknolojiler Yüksek Lisans (İng) |
Dersin Amacı |
Biyomedikal Enformatik, biyolojik araştırmalar, biyomedikal bilim, tıp ve sağlık alanındaki pratik uygulamalar içindeki bilgisayar bilimleri, bilgi bilimleri, bilişim, bilişsel bilim ve insan-bilgisayar etkileşimi çalışmaları ve uygulamaları ile ilgili geniş bir disiplindir. Biyoinformatik, klinik araştırma bilimleri, klinik bilişim ve halk sağlığı bilişimi dahil olmak üzere diğer alanlarda, biyomedikal enformatik ortak etki veya alt etki alanları olarak kullanılır. Bu dersin amacı yukarıda belirtilen Biyomedikal Enformatik başlıklarını öğrencilere tanıtmak ve öğrencilerle tanıştırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Shortliffe EH, Cimino JJ (eds). Biomedical Informatics: Computer Applications in Health Care and Biomedicine (3rd edition). New York: Springer, 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders, sınıfta sunum ve tartışma formatında işlenen bir derstir. Tüm sınıf üyelerinin ders saatinde derse katılması ve tartışmalarda yer alması beklenir. Öğretilen dersin yanı sıra, bireysel projeler öğrenciler tarafından hazırlanmalı ve sunulmalıdır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|