DERS ADI

: AKADEMİK YAZIM KURALLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5079 AKADEMİK YAZIM KURALLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Doğru ve güvenilir akademik metin yazabilmek için gerekli olan metodolojik yöntemleri ve araştırma yöntemlerini öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ. 1. Akademik inceleme ve araştırmada uzmanlık seviyesine erişmesi
2   ÖÇ. 2. Konusu ile ilgili akademik olarak doğru kaynakları uzmanlık düzeyinde ayırt edebilmesi.
3   ÖÇ. 3. Akademik metin hazırlarken uzmanlık düzeyinde bir dil yakalayarak saygınlığa ve bilimsel inandırıcılığa sahip bir üslup geliştirmesi
4   ÖÇ. 4. Konusu ile ilgili akademik kaynaklara nerelerden ve nasıl ulaşacağını öğrenmesi
5   ÖÇ. 5. Araştırma ve incelemeleri sonucunda elde ettiği fikirleri ve bilgileri doğru metodolojiyi kullanarak uzman bir üslupla somut ve doğru kaynak bilgilere dayandırarak ilgili okuyucu ile paylaşmayı uzman düzeyde başarabilmesi
6   ÖÇ. 6. Sanat ve tasarım adına özgün ve yeni fikirleri Türk diline kazandırarak genç araştırmacılara örnek bir uzman figür haline gelmesi
7   ÖÇ. 7. Teori ve uygulamayı uzman düzeyde harmanlayabilmesi
8   ÖÇ. 8. Analitik düşünmenin, araştırmacılığın, çapraz göndermeler kullanarak yeni ve özgün buluşlar gerçekleştirmenin önemini ve değerini kavramış uzman düzeyde bir akademisyen olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, önceliklerin açıklanması, okuma listesi ve faydalı kaynakların paylaşılması; Birinci ödevin verilmesi.
2 APA nedir Hangi metodolojilerden faydalanılarak akademik metin oluşturulabilir Dip notlandırmanın önemi. ISBN taraması nasıl yapılır, online veri tabanlarından nasıl faydalanılır
3 Birinci ödev üzerine tartışma ve inceleme: ikinci ödevin verilmesi.
4 Kütüphane nasıl kullanılır Doğrudan ve dolaylı alıntı nasıl yapılır İyi akademik yazım örneklerinin incelenmesi
5 İkinci ödev üzerine tartışma ve inceleme: üçüncü ödevin verilmesi.
6 Akademik metin oluştururken plan yapmanın önemi: Ana başlıkları belirlerken beyin fırtınası yapmak. İçincekiler nasıl hazırlanmalı
7 Üçüncü ödev üzerine tartışma ve inceleme: dördüncü ödevin verilmesi.
8 Dip not: Nasıl yapılır
9 Dördüncü ödev üzerine tartışma ve inceleme: Beşinci ödevin verilmesi.
10 Tez nedir Tez başlığı (sorusu) nasıl yaratılır Yüksek Lisans tezi ve Doktora/Sanatta Yeterlilik tezleri arasındaki farklar nelerdir
11 Beşinci ödev üzerine tartışma ve inceleme: altıncı ödevin verilmesi.
12 Minyatür bir tez: Makale nasıl yazılmalı Kaynakça nasıl hazırlanmalı
13 Altıncı ödev üzerine tartışma ve inceleme.
14 Bir dönemde neler öğrendik Yapılan çalışmaların genel değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
The APA Pocket Handbook: Rules for Format & Documentation
Jill Rossiter, D.W. Publishing, 6 Nisan 2010, ISBN-10: 1933878134, ISBN-13: 978-1933878133
APA: The Easy Way!
Peggy M. Houghten, Timoty J. Houghten, Michelle J. Pratt, Baker College,2009, ISBN-10: 0923568964, ISBN-13: 978-0923568962
Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition
Amer Psychological Assn; 6th edition (July 2009), ISBN-10: 1433805618, ISBN-13: 978-1433805615
Yardımcı kaynaklar:
Konuyla ilgili (her türlü)diğer kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örnek makalelerin incelenmesi, başta APA (American Psychological Association akademik yazım metodolojisi) olmak üzere türlü yazım sistemleri tanıtılması, incelme raporu, makale ve makale/tez planı denemesi, içindekiler ve kaynakça yazımı alıştırmaları, sınıf içi değerlendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum/Rapor
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar: Dönem içinde yedi ödev verilir, bu ödevler sınıf içinde okunarak ve dip notları incelenerek tartışmaya açılır ve notlandırılır. Ayrıca Özgün ve derinlikli araştırmalar, eksiksiz ve devamlı derse katılım ödüllendirilir. Kopya çekmek, intihal en ağır biçimde cezalandırılır.

Değerlendirme Kriteri

Bu derste öğrencilerden inceleme araştırma raporları, dip notlandırma, doğrudan ve dolaylı alıntı yapma, makale-tez planı, kaynakça ve içindekiler hazırlama gibi konularda alıştırma ve talim olması için serbest inceleme raporları ve makaleler yazmaları beklenir. Bu metinlerin üretiliş sürecinde ilgili kaynak araştırması derleme, internet v kaynakları ve kütüphane taramasının nasıl yapılması gerektiği sorunları tartışılır. Üretilen makaleler teslim gününde derste teker teker okunarak incelenir. Güçlü ve zayıf yanları tartışmaya açılır. Öğrencinin derse devamı ve gelişim süreci notlandırılır. Özgün ve derinlikli araştırmalar, eksiksiz ve devamlı derse katılım ödüllendirilir. Kopya çekmek, intihal en ağır biçimde cezalandırılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 4 60
Ödev hazırlama 7 6,5 46
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133131351135111
ÖK.255555555555555
ÖK.353111151115551
ÖK.455555555555555
ÖK.555511151315551
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8