DERS ADI

: GRAFİK BASKI ANLATIM BİÇİMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5090 GRAFİK BASKI ANLATIM BİÇİMLERİ II SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste kişisel tarz oluşturmak üzere belirli bir dönem ele alınarak; uygulamalı ve teorik bir proje oluşturmak amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzmanlık düzeyinde en az iki baskı tekniğini kullanabilmesi
2   Farklı teknikleri kullanabilmesi, birleştirebilmesi ve geliştirebilmesi
3   Güncel grafik baskı anlatım biçimleri üzerine kişisel bir yaklaşım geliştirebilmesi, uygulamalı ve teorik araştırmalarının alt yapısını yazılı olarak aktarabilmesi
4   Projeleri için akademik bir araştırma süreci geçirebilmesi
5   Bireysel anlatımında özgün yaklaşımlar geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Seminer: Güncel grafik baskı uygulamaları
2 Proje oluşturmada göz önünde tutulacaklar, tartışma
3 Proje eskiz, uygulama
4 Proje eskiz, uygulama
5 Proje eskiz, uygulama
6 Proje eskiz, uygulama
7 Proje eskiz, uygulama
8 Ara değerlendirme, araştırma raporu üzerine tartışma
9 Proje eskiz, uygulama
10 Proje eskiz, uygulama
11 Proje eskiz, uygulama
12 Sunum değerlendirmesi, yazılı metin üzerine tartışma
13 Sergi hazırlığı
14 Sergileme, değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

COLWELL Paul, 2010, Printmaking: A Contemporary Perspective, Black Dog Publishing, ISBN-10: 1906155437
NOYCE Richard, 2011, Critical Mass: Printmaking Beyond the Edge, A&C Black, ISBN-10: 1408109395
FISHPOOL Megan, 2009, Hybrid Prints, A&C Black, ISBN-10: 0713686502
HOSKINS Steve, 2007, Water-based Screenprinting, A&C Black, ISBN-10: 1408101378
MAYOR, A. Hyatt, 1980, Prints and People, Princeton Press
IVINS, William M. Jr., 1989, Prints and Visual Communication, MIT Press
Yardımcı kaynaklar: BRIGGS, Asa; BURKE Peter, 2004, (Çev. ŞENER İbrahim) Medyanın Toplumsal Tarihi, İzdüşüm Yayınları
McLUHAN, Marshall, 1999, Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu, (Çev. ÇAĞALI GÜVEN Gül) Yapı Kredi Yayınlar
Güncel makale ve belgeseller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin teorik araştırması bir araştırma raporu halinde sunulur. Uygulama projesinin ise öğrenciden kendisinin oluşturması beklenir. Derste elde edilen sonuçlara göre bir sergi uygulaması ve bir teorik rapor ortaya konmalıdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRP Proje/Rapor
2 PSN Proje/Sunum
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu PRP * 0.70 + PSN * 0.20 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr
0232419169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Sunum Hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444333221
ÖK.24444332211
ÖK.352425245123
ÖK.41554433
ÖK.5255