DERS ADI

: BİZANS TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2006 BİZANS TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA DAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Bizans İmparatorluğu nun doğuşu, Bizans ın gelişmesi, Bizans idari yapısının temel özellikleri ve Bizans İmparatorluğunun çöküşünün öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma nın Bizans a dönüşümünü kavramı
2   Bizans ın siyasi tarihi hakkında bilgi sahibi olması
3   Bizans siyasi-askeri tarihinin seyrini analiz edebilmesi
4   Bizans yapısının temel idari özelliklerini tanıması
5   Bizans ın çöküşün sebeplerini tanımlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma İmparatorluğu nun son dönemleri, Bizans sentezinin unsurları
2 Konstantinus ve İstanbul un kuruluşu
3 Justinianus dönemi ve özellikleri
4 Herakleios Hanedanı dönemi
5 Bizans ta ikonoklast hareket
6 Amorium hanedanı
7 Ara Sınav
8 Makedonya hanedanı dönemi
9 XI. Yüzyılda Bizans, Türkler ve Haçlılar
10 Komnenoslar Hanedanı Dönemi
11 IV. Haçlı Seferi ve sonuçları
12 İznik Laskaris İmparatorluğu
13 Palaiologoslar Hanedanı dönemi
14 Bizans İmparatorluğu nun çöküşü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Daş, M., Bizans ın Düşüşü, İstanbul 2006.
2. Demirkent, I., Bizans Tarihi Yazıları, İstanbul 2005.
3. Dikici, R., Şu Bizim Bizans, İstanbul 2007.
4. Levtchenko, M. V., Kuruluşundan Yıkılışına Kadar Bizans Tarihi, çev. Maide Selen, İstanbul 1999.
5. Nicol, Donald, M., Bizans ın son yüzyılları (1261-1453), çev. B. Umar, İstanbul 1999.
6. Ostrogorsky, G., Bizans Devleti Tarihi, çev. F. Işıltan, TTK, Ankara 1999.
7. Cheynet, J.C., Bizans Tarihi, çev. İ. Yergüz, Ankara 2008.
8. Lemerle, P., Bizans Tarihi, çev. G. Üstün, İstanbul 2004.
9. Nicol, D. M., Bizans ve Venedik, Çev. G. Ç. Güven, İstanbul 2000.
10. Mango, C, Bizans Yeni Roma İmparatorluğu, YKY., çev. G. Ç. Güven, İstanbul, 2008
11. Rice, T.T., Bizans ta Günlük Yaşam, çev. B. Altınok, İstanbul, tarih yok.
12. Herrin, J., Bizans Bir Ortaçağ İmparatorluğunun Şaşırtıcı Yaşamı, çev. U. Kocabaşoğlu, İletişim Yay., İstanbul, 2010
13. Haldun, J., Bizans Tarih Atlası, çev. A. Özdamar, kitap yayınevi, İstanbul, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 2-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.das@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.3454
ÖK.445
ÖK.5454