Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜSEYİN YAŞAR |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
Kur anın Arap dilinin mucize bir kaynak eseri olduğu konusunda dünya çapında genel bir ittifak bulunmaktadır. Bu yüce kitabın anlaşılması, yorumlanması için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Bunlar rivayet, dirayet ve işaret ekolleridir. Dirayet ekolünün erken dönem örnekleri Me âni l-Kur anlar dır. Kur an kavramlarını, ayetlerini başka birinden aktarma yöntemiyle değil de doğrudan Arapça nın dil verilerine, kurallarına, dil mantığına göre açıklayan eserlere bu ad verilmektedir. Arap dilinin önde gelen filologları aynı zamanda Me âni l-Kur an yazarlarıdır. Kur an yorumuna kelime bilgisi, cümle yapısı, atasözleri ve Arap şiiri gibi dilsel malzeme ile yaklaşmaları daha tutarlı yorum tekniği geliştirmelerine sebep olmuştur. Erken dönemde ortaya konan dil verilerine dayanan bu tefsir türünü öğrencinin doktora düzeyinde tanıması yöntem çeşitliğini kazanmasının yanında sağlıklı bir yorum tekniğini öğrenmiş olacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Cerahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, I-II, Ankara, 1988, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Metin okuma ve açıklama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl çalışması ve yarıyıl sonu sınavı performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
: huseyin.yasar@deu.edu.tr /dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|