DERS ADI

: JEO-EKOSİSTEMLERİN BELİRLENMESİ VE HARİTALANMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6045 JEO-EKOSİSTEMLERİN BELİRLENMESİ VE HARİTALANMASI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Jeo-ekosistemleri belirleme ve haritalama yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeo-ekosistem ve ekolojik bölgeler kavramlarını öğrenebilme
2   Dünyada ve Türkiye deki jeo-ekosistemleri öğrenebilme
3   Yerel biyomların belirlenmesini öğrenebilme
4   Jeo-ekolojik bölgeler ve yerel biyomların haritalanmasını öğrenebilme
5   Uygulamalı coğrafyada jeo-ekolojik bakış açısından yararlanmayı öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeo-ekosistem ve ekolojik bölge kavramı
2 Bailey e göre ekolojik bölgeler (ecoregions)
3 H. Walter e göre dünya üzerindeki büyük karasal ekolojik bölgeler (zonobiyomlar)
4 Zonobiyom ve orobiyom
5 Jeo-biyomlar (yerel biyomlar)
6 Jeo-biyomlar (yerel biyomlar)
7 Yerel biyomlarda anakaya ve toprak faktörünün rolü
8 ARA SINAV
9 Yerel biyomlarda topoğrafik özellikler ve yer şekillerinin rolü
10 Yerel biyomlarda hidrolojik özelliklerin rolü. Yerel biyomlarda iklim değişimlerinin rolü
11 Türkiye nin jeo-ekolojik bölgeleri
12 Örnek alanda zonobiyom, orobiyom ve lokal biyomların belirlenmesi
13 Arazi inceleme-uygulama gezisi
14 Jeo-ekosistem haritasının hazırlanması
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

WALTER, H., 2002, Vegetation of the earth : The Ecological Systems of The Geo-Biosphere, (Almanca Vegetation und Klimazonen 7. baskıdan çeviren Siegmar-W Breckle, 4. baskı, Completely Revised and Enlarged Edition, Stutgart), Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York.
ATALAY, İ., 2008, Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası. Cilt I, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayınları, No: 327, META Basımevi, İzmir.
SEMENDEROĞLU, A., 2001, Urla-Çeşme Yarımadası nın Jeoekosistemleri ve Ekolojik Birimleri. Türkiye nin Kıyı ve Deniz Alanları III. Ulusal Konferansı (26-29 Haziran, 2001) Bildiriler Kitabı. Editörler; E. Özhan, Y. Yüksel.
SEMENDEROĞLU, A., DOĞAN, Y., DURMUŞ, H. 2001, Dilek Yarımadası nın Jeo-ekosistemleri ve Milli Park Planlaması. Kıyı Alanları Yönetimi Türk Milli Komitesi, Türkiye nin Kıyı ve Deniz Alanları III. Ulusal Konferansı (26-29 Haziran 2001), 179-186, Bildiriler Kitabı. Editörler; E. Özhan, Y. Yüksel.
DERGİLER: Makale ve ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 5 5
Arazi çalışması 2 12 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155445
ÖK.255445
ÖK.344445
ÖK.4555553
ÖK.5554453