DERS ADI

: TESTİNG AND EVALUATİON TECHNİQUES

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 6028 TESTİNG AND EVALUATİON TECHNİQUES SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Ölçme ve Değerlendirme üzerine temel kavramların, yabancı dil seviyesi ölçümünde kullanılan farklı test ve ölçme yöntemlerinin, İngilizce okuma, yazma, konuşma, dinleme, kelime, ve dilbilgisini test etmek için sınav tekniklerinin öğretilmesi ve bu tekniklerin uygulanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dilde dinleme becerisini ölçmek için soru hazırlamak
2   Yabancı Dilde konuşma becerisini ölçmek üzere ölçme soruları hazırlayabilecek
3   Yabancı Dilde okuma becerisini ölçmek üzere ölçme soruları hazırlayabilecek
4   Yabancı Dilde yazma becerisini ölçmek üzere ölçme soruları hazırlayabilecek
5   Yabancı Dilde dilbilgisini ölçmek üzere ölçme soruları hazırlayabilecek
6   Yabancı Dilde kelime bilgisini ölçmek üzere ölçme soruları hazırlayabilecek
7   Genel yabancı dil düzeyini ölçmek üzere ölçüm aracı geliştirebilecek.
8   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilecek, yabancı dil düzeyini ölçmek üzere hazırlanmış ölçüm araçlarını değerlendirebilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretme, öğrenme, değerlendirme ve ölçme ilişkisi. Yabancı Dil Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirmenin gerekliliği. Ölçme ve Değerlendirme kavramına öğreten ve öğrenen açılarından bakma.
2 Ölçme ve Değerlendirme Çeşitleri. Ölçme ve Değerlendirme yöntemlerinin kullanım amacına, yapısına, ve sonuçların değerlendirilmesine göre gruplandırılması. Her bir alt grubun örneklendirilerek açıklanması
3 Geçerlilik kavramı ve çeşitlerinin (yapısal geçerlilik, içerik geçerliliği, vb) açıklanması.
4 Güvenirlik kavramı, ve testing güvenirliğini sağlayan faktörlerin açıklanması.
5 Genel Yabancı Dil Düzeyini ölçmek için kullanılan test tekniklerinin incelenmesi.
6 Dinleme Becerisinin Ölçümü
7 Konuşma Becerisinin ölçümü
8 Arasınav
9 Okuma Becerisinin Ölçümü
10 Yazma Becerisinin Ölçümü
11 Dilbilgisi ölçümü
12 Kelime bilgisi ölçümü
13 Test Sonuçlarının Değerlendirilmesi , bazı istatistiki bilgilerin öğretilmesi
14 Özgün (Authentic assessment), Performans Değerlendirme, ve Gelişim Dosyası (Portfolio) tanıtımı ve örneklerin incelenmesi
15 Yarıyıl sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hughes, A. (1999). Testing for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Pres.
Hancock, C. (1994). Teaching, Testing, and Assessment. Lincolnwood: National Textbook Company.
Bailey, K. M. ( 1998). Learning about Language Assessment. New York: Heinle & Heinle Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leyla.harputlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555
ÖK.65555555555555
ÖK.75555555555555
ÖK.85555555555555