DERS ADI

: FEN EĞİTİMİNDE SANATSAL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6019 FEN EĞİTİMİNDE SANATSAL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen Eğitiminde sanatsal yaklaşımlarla fen ve sanatın bütünleşmesini sağlamak, fen kavramlarıyla sanat kavramlarını ilişkilendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde sanatsal yaklaşımların kuramsal temelini anlama
2   Fen eğitiminde sanatsal yaklaşımların rolünü anlama
3   Fen eğitiminde sanatsal yaklaşımlara yönelik farkındalık
4   Fen etkinliklerine yönelik sanat etkinliklerini tasarlama
5   Fen eğitiminde sanatsal yaklaşımlara yönelik uygun okul ortamlarını belirleme
6   Fen ve Sanat Entegrasyonuna Yönelik Yayınları İzleme
7   Sanata yönelik olumlu tutumlar sergileme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde sanat etkinliklerinin kullanımının ortaya çıkışı
2 Temel Sanat Kavramları
3 Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının Türkiye deki ve Yurtdışındaki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi
4 Fen Eğitiminde sanat etkinliklerine yönelik görüşler
5 Fen Eğitiminde sanat etkinlikleriyle bilimsel kavramların öğretimi
6 Fen eğitiminde sanat etkinliklerine yönelik öğretmenin ve öğrencinin rolü
7 Ara sınav
8 Fen eğitiminde sanat etkinlikleri için sınıf ve okul ortamlarının incelenmesi
9 Görsel sanatların fen bilgisindeki önemi ve uygulanabilirliği
10 Plastik sanatların fen bilgisindeki önemi ve uygulanabilirliği
11 Fen ve teknoloji derslerinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama ve yapılandırmacı kurama uygun ders planları hazırlama
12 Fen ve teknoloji derslerinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama ve yapılandırmacı kurama uygun ders planları hazırlama
13 Tasarlanan sanat etkinliklerinin uygulanması
14 Tasarlanan sanat etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Art in Chemistry; Chemistry in Art (Barbara Greenberg)
-Crossing Over: Where Art and Science Meet (Stephen Jay Gould)
Turkoguz, S. (2008). Görsel sanat etkinlikleriyle bütünleştirilmiş ilköğretim fen ve teknoloji öğretimi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enst.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Ara sınav, Final sınavı, Dönem raporu, araştırma raporu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr.Suat Türkoguz, suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 10.00-10.30, Perşembe : 10.00-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 7 3 21
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555
ÖK.75555555