DERS ADI

: KADIN SAĞLIĞININ KAVRAMSAL TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6037 KADIN SAĞLIĞININ KAVRAMSAL TEMELLERİ SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SAMİYE METE

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde kullanılan kuram ve modellerin uygulamada, eğitimde ve araştırmada kullanılabilmesini amaçlar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında kullanılan kavramları bilir.
2   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında kullanılan kavramları araştırma alnında kullanabilir
3   Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında kullanılan kavramlar doğrultusunda hemşirelik bakımı yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kadın sağlığı alanında sıklıkla kullanılan kayıp, anksiyete, ağrı, güç/güçsüzlük, empati, baş etme, dokunma, güven, baş etme gibi kavramları tartışma. Bu kavramların yer aldığı çeşitli örnek vakalar üzerinde bakım planı hazırlama. 15 saat
2 Kadın sağlığı alanında sıklıkla kullanılan kayıp, anksiyete, ağrı, güç/güçsüzlük, empati, baş etme, dokunma, güven, baş etme gibi kavramların kullanıldığı araştırma örneklerini inceleme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Walker PH, Neuman B, (1996). Blueprint for Use of Nursing Models: Education, Research, Practise & Administration, New York.
2.Meleis AI, (2007). Theoretical Nursing, Development & Progress, Fourth Edition, Lippincott Williams & Wilkins.
3.Fawcett J, (2005). Contemporary Nursing Knowledge, Analysis and Evaluation of Nursing Models and Theories, Second Edition. Philadelphia.
4.Parker ME, (2005). Nursing theories & Nursing Practise, Second Edition, Philadelphia.
5. Roy SC. (2009). The Roy Adaptation Model, Third Edition.
6.Tomey AM, Alligood RM. (1998). Nursing Theorists and Their Work . Fourth Edition. Mosby Year Book Inc., USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt
Vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Samiye Mete
e-mail: samiye.mete@deu.edu.tr
tel: 0-232-412-47 69
Yard.Doç.Dr. Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda_alus@yahoo.com
tel: 0-232-412 47 70

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 2 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 6 3 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555555