DERS ADI

: AİLE DİNAMİKLERİ VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSH 6035 AİLE DİNAMİKLERİ VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin hemşirelik modellerini ve aile teorilerini kullanarak temel aile dinamikleri bilgisini ve aile dinamiklerini etkileyen farklı durumları öğrenmesine yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aile dinamiklerini ve ailenin sağlık durumunu değerlendirebilme
2   Ailelere yönelik müdahaleleri planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile Yaşam Döngüsü Aile gelişim dönemleri Aile Dinamikleri- Aile Yaşam Kalitesi dinamikleri Aile İşlevleri Ailede Etkileşim Örüntüleri Hasta olarak aile Sistem olarak aile Toplumun bir bölümü olarak aile Aile Dinamiklerini etkileyen durumlar Akut ve kronik fiziksel hastalıklar ve hile Kronik ruhsal hastalıklar ve aile Kanser hastası ve aile Yaşlı ve aile
2 Aile Teorileri Aile gelişim teorisi Bowen ın aile teorisi Yapısal aile teorisi İletişim teorisi Ailelerle Çalışma ve İşbirliği Aile Tanılama Aile Genogramı Ailelerle ilgili politikalar ve hizmetler Aile müdahaleleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, vaka sunumu, olgu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.30 + FN* 0.70
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 + BUT* 0.70

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama , bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Öğrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Dr. Zekiye Çetinkaya Duman Tel: 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 33 33
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.25555