DERS ADI

: TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI-19. YÜZYIL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 4001 TİYATRO TARİHİ VE KURAMLARI-19. YÜZYIL ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ASLIHAN ÜNLÜ

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Sahne Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji

Dersin Amacı

19. yüzyılda Tiyatro

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19 Yüzyıl Romantik evrede siyasal ve kültürel ortam
2   Fransız Devrimiyle gelen yeni tema ve konular
3   19. yüzyıda Romantik ve Gerçekçi Dünya görüşü
4   19. yüzyılda Romantik, Gerçekçi ve Doğalcı Tiyatro nun temel ilkeleri
5   19. yüzyıl tiyatrosunun başlıca yazarları
6   19. yüzyıl tiyatrosu nun sahne tekniği ve mimarisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TES 1004 - Eski Türkçe II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 19. yüzyıl seyircisini hazırlayan kültürel ve toplumsal koşullar
2 Romantik Dünya Görüşü
3 Romantik Sanat anlayışı ve Tiyatro
4 Sturm und drang çağı ve Lessing
5 Alman klasisizmi Goethe ve Schiller
6 19. yüzyılda Fransız tiyatrosunda Romantik yazarlar Musset, Vigny
7 Victor Hugo
8 Ara Sınav
9 18. yüzyıl sanat düşüncesinde Gerçekçi Eğilimi hazırlayan ortam
10 Gerçekçi Tiyatro düşüncesi ve estetik ilkeleri
11 Hauptmann, İbsen
12 Rusya da gerçekçi yazarlar. Gorki, Cehov
13 Doğalcılık ve Zola
14 İngiltere ve İrlanda tiyatrolarında Gerçekçi yazarlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BROCKET Oscar G. TİYATRO TARİHİ, Dost Kitabevi Yay., Ank., 2000
ALTAR Cevat Memduh OPERA TARİHi C:I, MEB Yay., İst., 1970
AND Metin RİTÜELDEN DRAMA, YKY, İst., 2002
ANDAY Melih Cevdet GELİŞEN KOMEDYA, Çan Yay., İst., 1965
ARISTOTALES POETİKA, Çev.İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi, İst., 1963
CÖMERT Bedrettin SANAT-EDEBİYAT ÜZERİNE, Damar Yay., Ank., 1991
ÇALIŞKAN Hamit ABSURD TİYATRO, İmge Yay., İst., 1995
ÇALIŞLAR Aziz TİYATRO KAVRAMLARI SÖZLÜĞÜ, Mitos Boyut Yay., İst.
ÇALIŞLAR Aziz ÇAĞDAŞ TİYATRO, Tan Matbaası, İst., 1966
ÇALIŞLAR Aziz TİYATRO ADAMLARI SÖZLÜĞÜ, Mitos Boyut Yay., İst.
DEMİRCİOĞLU Halil ROMA TARİHİ C:1, Türk Kül.Dil ve Tar. Yük.Kurumu Yay., Ank.,1993
DUBY Georges ORTA ÇAĞ İNSANLARI VE KÜLTÜRÜ, İmge Yay., İst., 1995
DUPONT Florance EDEBİYATIN YARATILIŞI, Ayrıntı Kitabevi, İst., 2001
DIETRİCH Margarete "Fransız Klasizminin Dekor Sanatçıları",KONFERANSLAR,
















Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kuramsal bilgilerin anlatılması, dinleme, not alma ve kaynakçada belirlenen yapıtların incelenmesiyle amacına ulaşmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Biri yıl içinde Ara sınavı niteliğinde dar kapsamlı diğeri final sınavı niteliğinde geniş kapsamlı iki yazılı sınav yapılmaktadır. Sınavına girebilmek için kuramsal dersler için yönetmelikte öngörülen & 70 devam limitini doldurması gerekir. Sağlık nedeniyle ara sınava katılamayanlar ve mazeretleri Fakülte Yönetim kurulunca uygun görülenler için telafi ara sınavı yapılır.


Değerlendirme Kriteri

Tiyatro tarihi ve kuramları arasındaki ilişkiyi dönemin toplumsal ve düşünsel koşulları içinde değerlendirebilen. Bilgiler arasında neden sonuç bağlarını kurarak yorum yapabilen bir düşünce düzeyine erişme doğrultusundaki genel performansın ölçülmesi bu ders yazılılarının temel değerlendirme kriteridir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam esastır.İşlenecek konu üzerine araştırma yaparak derse gelmek azami verimi sağlar. Öğrenci ders sonunda edindiği bilgiler aüzerine sorular sorarak nedenleri ve sonuçları üzerine fikir yürüttüğünde beklenen amaçlar yerine gelmiş sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.unlu@deu.edu.tr 0232 4129247

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555523
ÖK.2555523
ÖK.3555523
ÖK.4555523
ÖK.5555523
ÖK.6555523