DERS ADI

: HEYKEL I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 1001 HEYKEL I ZORUNLU 6 6 0 12

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı


Temel biçimlendirme malzemelerinden kil ile doğal ve yapay nesne etütleri yanında mulâjlardan yapılan kopya çalışmaları, dönem ve üsluplarına göre incelenerek heykel sanatının temel ilkeleri tanıtılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel biçimlendirme malzemelerinden kili ve biçimlendirme aletlerini tanıyabilmesi
2   Modelleme sürecini her aşamasıyla uygulayabilmesi
3   Üç boyutlu temel biçimlendirme ilkelerinin kavrayabilmesi
4   Gördüğü modeli çözümleyerek kille ifade edebilmesi
5   Gördüğü modeli çözümleyerek kille ifade edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atölyenin tanıtılması, çalışma kuralları, kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması Ders Anlatımı
2 Geometrik form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
3 Geometrik form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
4 Deforme edilmiş endüstriyel form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Deforme edilmiş endüstriyel form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
6 Endüstriyel form etüdü - Yoklama Sınavı Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Endüstriyel form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Endüstriyel form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
9 Organik form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Organik form etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
11 Organik form etüdü - Yoklama Sınavı Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
12 Klasik kopya mulâjdan Büst Etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
13 Klasik kopya mulâjdan Büst Etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Dönem Sonu Değerlendirme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
GOMBRİCH, E.H. Sanatın Öyküsü, Çeviren: Erol Erduran- Ömer Erduran, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997

Yardımcı kaynaklar:
FİSHER, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çeviren: Cevat Çapan, Kuzey Yayınları, Ankara, 1985
LENOİR, Beatrice, Sanat Yapıtı, Çeviren: Aykut Derman, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003
GOMBRİCH, E.H. ,Sanat ve Yanılsama, Çeviren: Ahmet Cemal, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992
HERRİGEL, Eugen, Zen ve Okçuluk, Çeviren: Ömer Cemal Güngören, Yol Yayınları, İstanbul 1993
May, Rollo, Yaratma Cesareti, Çeviren: Alper Oysal, Metis Yayınları, İstanbul, 2001
BERGER, John, Görme Biçimleri, Çeviren: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul, 1986
Diğer ders materyalleri:
Önlük ya da iş tulumu (beyaz)
Kil 30 Kg.
Bıçak (küçük)
Bıçak (büyük)
Pense
Ağaç testeresi
Kerpeten
Çekiç 300gr.
Şerit metre 3m.
Su terazisi 30 cm
Gönye
Kumpas
Düz ıskarpela 16 mm


Şakul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere heykel sanatına dair çeşitli örnekler gösterilerek motivasyon yaratılır
Atölyede yapılan modelaj çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir
Ders kapsamında tavsiye edile kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse devamlılık izlenerek değerlendirilir.
Her çalışma dersi yürüten öğretim üyeleri tarafından değerlendirilir.
Dönem içersinde öğretim üyeleri tarafından belirlenen bir kitaptan yoklama sınavı yapılırlar
Dönem sonunda, yapılan tüm çalışmalar fotoğraflı ve açıklamalı bir dosya ile ders jürisine sunularak değerlendirilir.
Derse devamlı olmak değerlendirmeye katılmak için tek şarttır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık (%80)
Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi
Yoklama sınavlarında aldığı notlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler kendilerine verilen çalışmaları zamanında ve eksiksiz tamamlarlar.
Dönemlik minimum zorunlu devamlılık oranı %80 dir.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci yukarıda belirtilen malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 6 84
Ders Anlatımı 14 6 84
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 10 8 80
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555553331531
ÖK.2555553353531
ÖK.3555553353531
ÖK.4555553555555
ÖK.5535551333533