DERS ADI

: HEYKEL II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 1002 HEYKEL II ZORUNLU 6 6 0 12

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Temel biçimlendirme malzemelerinden kil ile canlı modelden ve mulâjlardan yapılan kopya çalışmalarıyla heykel sanatının temel ilkeleri tanıtılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gördüğü biçimi çözümleyip biçimlendirebilme becerisi geliştirmesi
2   Genel sanat üsluplarının form anlayışlarını büstlerle etüt ederek kavrayabilmesi
3   Sanatsal anatomi bilgisini büst çalışmalarına uyarlayabilmesi
4   Canlı model ile portre çalışmasını kavrayabilmesi
5   Alanına dair temel mesleki terminoloji bilgisini edinebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kafatası etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
2 Kafatası etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
3 Kafatası etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
4 Kafatası Üzerine Kasların Yapılandırılması Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Kafatası Üzerine Kasların Yapılandırılması Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi, değerlendirme
6 Helenistik büst Etüdü - Yoklama Sınavı Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Helenistik büst Etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Helenistik büst Etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
9 Canlı modelden portre etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Canlı modelden portre etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
11 Roma dönemi büst etüdü - Yoklama Sınavı Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
12 Roma dönemi büst etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi,değerlendirme
13 Rönesans dönemi büst etüdü Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Dönem Sonu Değerlendirme Dosya Değerlendirme jürisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
GOMBRİCH, E.H. Sanatın Öyküsü, Çeviren: Erol Erduran- Ömer Erduran, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997
Yardımcı kaynaklar:
FİSHER, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çeviren: Cevat Çapan, Kuzey Yayınları, Ankara, 1985
LENOİR, Beatrice, Sanat Yapıtı, Çeviren: Aykut Derman, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003
GOMBRİCH, E.H. ,Sanat ve Yanılsama, Çeviren: Ahmet Cemal, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992
HERRİGEL, Eugen, Zen ve Okçuluk, Çeviren: Ömer Cemal Güngören, Yol Yayınları, İstanbul 1993
May, Rollo, Yaratma Cesareti, Çeviren: Alper Oysal, Metis Yayınları, İstanbul, 2001
BERGER, John, Görme Biçimleri, Çeviren: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul, 1986
Diğer ders materyalleri:
Önlük ya da iş tulumu (beyaz)
Kil 30 Kg.
Bıçak (küçük)
Bıçak (büyük)
Pense
Ağaç testeresi
Kerpeten
Çekiç 300gr.
Şerit metre 3m.
Su terazisi 30 cm
Gönye
Kumpas

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere heykel sanatına dair çeşitli örnekler gösterilerek motivasyon yaratılır
Atölyede yapılan modelaj çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir
Ders kapsamında tavsiye edile kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilere heykel sanatına dair çeşitli örnekler gösterilerek motivasyon yaratılır
Atölyede yapılan modelaj çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir
Ders kapsamında tavsiye edile kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi
Yoklama sınavlarında aldığı notlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler kendilerine verilen çalışmaları zamanında ve eksiksiz tamamlarlar.
Dönemlik minimum zorunlu devamlılık oranı %80 dir.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci yukarıda belirtilen malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 6 84
Uygulama 14 6 84
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Ödev Hazırlama 1 6 6
Atölye Çalışmaları 14 6 84
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355551
ÖK.253535531
ÖK.353513511
ÖK.453555511
ÖK.553555531