DERS ADI

: RENK BİÇİM KURGU II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 1002 RENK BİÇİM KURGU II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Sanatsal etki elde etmede renk ilişkilerinden yararlanmayı ve renkleri bilinçli kullanmayı öğretmek; Renk algısı; renklerle biçimlendirme ve ifade yeteneğini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Renk kontrastlık ilişkilerini tanımlayabilmesi ve örneklerle anlatabilmesi,
2   Uygulama çalışmaları ile renk ilişkilerini analiz edebilmesi,
3   Renk algısını ve izlenimlerini uygulamalarla somutlaştırabilmesi,
4   Renkle biçimlendirme yapabilmesi ve kendini ifade edebilmesi,
5   Renkleri bilinçli kullanıp sanatsal etki yaratabilmesi, beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yedi Renk Kontrastı; 1-Yalın Renk Kontrst. 2- Açık Koyu Kontrastlığı 3- Sıcak-Soğuk Kontrastlığı 4- Tamamlayıcı Kontrast Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım Örnek İncelenmeleri
2 Yedi Renk Kontrastı; 5-Eş Zamanlı Kontrast 6- Öznitelik Kontrastı 7- Ağırlık Alanı Kontrastı Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım Örnek İncelenmeleri
3 Renk Kontrastlığı Uygulamaları Sanatçılardan seçilmiş eserleri yeniden renklendirme çalışması ve takibi
4 Renk Kontrastlığı Uygulamaları Renklendirme çalışması, takip ve değerlendirme
5 Renk Çözümlemeleri Uygulama: Sanatçılardan seçilmiş eserlerden renk çözümleme çalışmaları ve takibi
6 Renk çözümlemeleri Renk çözümleme çalışmaları ve takibi
7 Renk Çözümlemeleri Renk çözümleme çalışmaları takip ve değerlendirmesi
8 Renkte kompozisyon, Denge, Armoni, Ritm ve Espas Görsel Sunumlu Anlatım
9 Renk - Mekan ilişkileri Uygulama; Atölye içinden gözleme dayalı renkli kompozisyon çalışması
10 Renk - Mekan ilişkileri Renkli kompozisyon çalışması, takip ve değerlendirmesi
11 Renk Biçim İlişkiler Uygulama: Kavram çıkışlı Kolaj çalışması (1) takibi ve değerlendirme
12 Renk Biçim İlişkiler Uygulama: Kavram çıkışlı Kolaj çalışması (2 ) takibi ve değerlendirme
13 Renkte Üç Boyut/Üç boyutta Renk Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım Uygulama: Mask çalışması ve takibi
14 Renk ve Hacim ilişkileri Uygulama: Mask çalışması takibi ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1- Johannes ITTEN, Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color çev.: Ernst van HAOGEN, New York-2004
Yardımcı kaynaklar:
2- John Cage, Colour and Culture Thames and Hudson, London-2003
3- John Cage, Colour In Art Thames and Hudson, London-2006
4- Victoria FINLAY, Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
5- François DELEMARE Bernard GUINEAU, Renkler ve Malzemeleri .Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri:
İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video, makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarla analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5- Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇalışma
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu DIC * 0.80 + DKL * 0.10 + DSD * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir. Çalışma ve araştırmalar uygulamalı olarak yapılır. Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir.

Değerlendirme Kriteri


1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
3- Ders içi performansı,,
4- Çalışmaların niceliği ve
5- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin 1- Dersin en az %80 ine katılması,
2- Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması,
3- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyarak çalışmaları süresinde tamamlayıp teslim etmesi gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri 13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı) 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3333
ÖK.4333333
ÖK.5333