DERS ADI

: AĞAÇ-TAŞ HEYKEL TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 2001 AĞAÇ-TAŞ HEYKEL TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Grafik
Aksesuar Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Geleneksel heykel malzemesi olarak ağaç ve doğal taş türleri, ağaca dair temel biçimlendirme teknikleri ve teknolojilerinin tanımlanması ve uygulanarak kavranması amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ağaç ve Doğal taş malzeme türlerini sınıflandırıp tanımlayabilmesi
2   Malzeme ve biçim ilişkisini kavraması
3   Yontma tekniğini ve buna dair temel ekipmanı (taş ve ağaç malzeme için) seçebilmesi
4   Taş ve ağaç malzemeyi biçimlendirmede kullanılan temel tekniklerin uygulayabilmesi
5   Öğrendiği teknikleri üretim sürecinin tümüne uyarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma düzeni ve iş güvenliği ekipmanlarının tanıtılması. Ağaç malzeme örneklerinin gösterilmesi, tanımlanması, teknik literatürün tanıtılması. Ağaç malzemeyle gerçekleştirilmiş heykel örneklerinin gösterilmesi. Tasarım ilkelerinin tarif edilmesi. Alıştırma çalışmasının tarif edilmesi, malzemenin edinilmesi konusunda bilgilendirme. Ders anlatımı
2 Taş malzeme örneklerinin gösterilmesi, tanımlanması, teknik literatürün tanıtılması. Taş malzemeyle gerçekleştirilmiş heykel örneklerinin gösterilmesi. Tasarım ilkelerinin tarif edilmesi. Alıştırma çalışmasının tarif edilmesi, malzemenin edinilmesi konusunda bilgilendirme. Ders anlatımı
3 Öğrenci tarafından alınmış malzemelerin incelenmesi ve kontrolü. El aletleri ve diğer teknik araçların kullanımının gösterilmesi alıştırma uygulamalarına başlama Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
4 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 1 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 1 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
6 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 1 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 2 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 2 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
9 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 2 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması--Proje 3 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
11 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 3 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
12 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 3 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
13 Ağaç-Taş biçimlendirme uygulaması-Proje 3 Ders anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Uygulamaların Değerlendirilmesi Bitmiş Uygulamaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ONARGAN, Turgay, KÖSE, Halil, DELİORMANLI, Hamdi, Mermer, TMMOB Maden Mühendisleri Odası Yayınları, Ankara, 2006
ŞANIVAR, Nazım, ZORLO, İrfan, Ağaç İşleri Gereç Bilgisi, Devlet Kitapları, İstanbul, 1995
BİNGÖL, Orhan, Arkeolojik Mimaride Taş, Homer Kitabevi, İstanbul, 2004
MILLS, John, Encyclopedia of Sculpture Techniques, Batsford Press, Londra, 2005


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu üzerine temel bilgileri içeren meslek lisesi düzeyindeki kitaplarla öğrencinin genel terminoloji ve teknikler konusunda fikir sahibi olması sağlanır.
Söz konusu malzemelerle üretilmiş heykel örnekleri üzerinde biçim ve teknik çözümlemeler yapılır.
Malzeme türleri örneklerle incelenerek özellikleri tanımlanır.
Biçimlendirme donanımlarını ve bunların kullanım şekilleri tanıtılır.
Malzemenin edinilmesi, seçilmesi konusunun anlatılmasının ardından tarif edilen biçimin üretilmesi, tekniklerin uygulanarak denenmesine geçilir.
Uygulamalar sırasında öğrencinin çalışması izlenerek gerekli yönlendirmelerle sonuca ulaştırılır.
Ders sonunda öğrenci hem ağaç hem de ağaç malzemeyle birer alıştırma yaparak dönem sonunda teslim eder.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ATL Atölye/DerseKat./Performans
3 DJD DönemSonuJüriDeğ.
4 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ATL * 0.10 + DJD * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem sonunda yapılan çalışma değerlendirilecek tekniklerin uygulanma yeterlilikleri, biçim hâkimiyeti gibi ölçütler dikkate alınacaktır. Derse devamlı olmak değerlendirmeye katılmak için tek şarttır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönemlik minimum zorunlu devamlılık oranı %80 dir.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Öğrenci uygulamaları sonuçlandırmayacak düzeyde sağlık sorunlarını dönem başında geçerli bir raporla belgeleyecektir Bu durumda öğrenci sözlü sınava alınır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Teslimi geciken çalışmaların değerlendirmeye alınabilmesinde fakülte sınav yönetmeliği hükümleri esastır.
Her öğrenci belirtilen malzeme ve el aletlerini kendisi edinecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Sunum Hazırlama 12 3 36
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.231
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.533