DERS ADI

: FOTOĞRAF KURAMLARI III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3001 FOTOĞRAF KURAMLARI III ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, Fotoğraf Kuramının anlam ve önemini tanımlamayı, disiplinlerarası bir anlayışla amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğraf Kuramını tanımlayabilmesi
2   Fotoğraf Kuramının kapsamını belirleyebilmesi
3   Fotoğraf Kuramı nın klasik metinlerini tanıması
4   Fotoğraf Kuramı ile Fotoğraf Tarihi arasındaki ilişkileri çözümlemesi
5   Fotoğraf Kuramı ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Michel Foucault nun hayatı ve yapıtları
2 Michel Foucault nun hayatı ve yapıtları
3 Michel Foucault nun yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
4 Michel Foucault nun yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
5 Michel Foucault nun yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
6 Rosalind Krauss un yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
7 Rosalind Krauss un yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
8 Rosalind Krauss un yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
9 Geoffrey Batchen in yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
10 vize
11 Geoffrey Batchen in yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
12 Geoffrey Batchen in yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
13 W.J.T.Mitchell in yapıtlarının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
14 dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Michel Foucault, Bilginin Arkeolojisi , Ayrıntı, 2011
- Michel Foucault, Kelimeler ve Şeyler , İmge, 1994
- Michel Frizot, A New History of Photography , Könemann, 1998
- W.J.T.Mitchell, Picture Theory , The University of Chicago Press, 1994
- Rosalind Krauss, The Optical Unconscious , October, 1994
- Alan Trachtenberg (edit.), Classic Essays on Photography , Leete s Island Books, 1980


Yardımcı kaynaklar: İnternet siteleri, fotoğraf albümleri
Diğer ders materyalleri: İlgili görsel malzemeler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11133323313
ÖK.21133323313
ÖK.31133323313
ÖK.41133323313
ÖK.51133323313