DERS ADI

: DENEYSEL TASARIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 3025 DENEYSEL TASARIM I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE DUYGU

Dersi Alan Birimler

Grafik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Farklı üretim olanaklarını ele alarak öğrencinin; yaratıcı tasarım yaklaşımları ortaya koymasını sağlamak; müşteri bağımsız işlerle yaratıcılığının sınırlarını zorlamak; grafik tasarımın uygulanabileceği farklı medyumları keşfetmek; buradaki kazanımları endüstriyel grafik alanına aktarmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımı geliştirebilmek
2   Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmek
3   Farklı üretim olanaklarının sorgulanması ve irdelenmesiyle uygulama becerilerini geliştirmek
4   Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler geliştirebilmesi, paylaşabilmek
5   Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders programı hakkında bilgi
2 Proje 1: Kişisel Piktogram-Bilgi
3 Proje 1-Taslak değerlendirme
4 Proje 1-Taslak değerlendirme
5 Proje 1-Fotoğraf çekimi değerlendirme
6 Proje 1-Final
7 Atölye Çalışması 1
8 Proje 2-Portre-Bilgi
9 Proje 2-Taslak değerlendirme
10 Proje 2-Taslak değerlendirme
11 Proje 2-Final
12 Atölye Çalışması 2
13 Atölye Çalışması 3
14 Final Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grafik Tasarım Ne İçindir , Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
www.smashingmagazine.com
www.designmuseum.org

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum hazırlama 1 8 8
Ders Dışı Görüşme 6 0,5 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1131
ÖK.253
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.533