DERS ADI

: DENEYSEL TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 3026 DENEYSEL TASARIM II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Farklı üretim olanaklarını ele alarak öğrencinin; yaratıcı tasarım yaklaşımları ortaya koymasını sağlamak; müşteri bağımsız işlerle yaratıcılığının sınırlarını zorlamak; grafik tasarımın uygulanabileceği farklı medyumları keşfetmek; buradaki kazanımları endüstriyel grafik alanına aktarmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımı geliştirebilmek
2   Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler üretebilmek
3   Farklı üretim olanaklarının sorgulanması ve irdelenmesiyle uygulama becerilerini geliştirmek
4   Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler geliştirebilmesi, paylaşabilmek
5   Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirmek
6   tasarım uygulamalarını farklı medyumlarda deneyimlemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders program hakkında bilgi
2 Proje 1: Jenerik Tasarımı-Bilgi
3 Proje 1-Storyboard değerlendirme
4 Proje 1-Demo değerlendirme
5 Proje 1-Ses/Müzik değerlendirme
6 Proje 1-Final
7 Atölye Çalışması 1
8 Proje 2-Klişeyi Dönüştürmek-Bilgi
9 Proje 2-Taslak değerlendirme
10 Proje 2-Final
11 Atölye Çalışması 2
12 Atölye Çalışması 3
13 Atölye çalışması
14 Atölye çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grafik Tasarım Ne İçindir , Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
www.smashingmagazine.com
www.designmuseum.org

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emre.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ders Dışı Görüşme (eskiz, fikir vb.) 6 0,5 3
Sunum Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1131
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.45
ÖK.533
ÖK.65