DERS ADI

: DESEN I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 1001 DESEN I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Heykel
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan figürü bağlamında incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmesi
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığını geliştirmesi
3   İki boyutta üç boyutu tasarlamanın çeşitli biçimleri (geometrik, hacimsel, çizgisel, kütlesel, lekesel vb.) ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Çizgi, ton, iki boyutlu form, hacim, doku, evrensel ışık ve gölge gibi temel tasarım unsurlarını kavramsallaştırması ve çalışmalarında ifade açısından değerlendirmesi
5   Parçaları kendi içinde ve bütünle ilişkili olarak ölçme ve oranlama, yerleştirme, ağırlık, denge, vurgu, zıtlık, ritim gibi tasarım ilkeleri ve yöntemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
2 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
3 Hızlı çizim. Figürün temel parçalarının karşılaştırmalı yerleri, eksenleri, eğimleri ve oranları
4 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
5 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
6 Göresel alanın özelliklerinin incelenmesi, iki boyutlu görme (dikey, yatay ve eğimler, kadraj)
7 Çigisel desen
8 Çigisel desen
9 Çigisel desen
10 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
11 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
12 Mürekkep çalışması (kütlesel görme)
13 Füzen çalışması (kütlesel görme)
14 Füzen çalışması (kütlesel görme)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğrenci gelişim sürecine ve ihtiyaçlarına göre çeşitli kaynaklara (,kitap, internet, sergi, müze vs.) yönlendirilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD DnmSonJüriDeğ.
2 BSN Başarı Notu DJD * 1

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci öğrenim çıktılarından belirtilen hususlarda kaydettiği gelişim ve başarı üzerinden değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 15 1 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1333
ÖK.23333
ÖK.3353333
ÖK.4353333
ÖK.5353333