DERS ADI

: PİYANO II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1002 PİYANO II ZORUNLU 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Bilimleri Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ELİF TEKİN GÜRGEN

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Başlangıç piyano repertuarı, diziler, akorlar ve arpejlerin çalınması aracılığı ile notaların görsel algılanması ve klavye hakimiyeti gibi becerileri geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basit ve Bileşik nota değerlerini ölçü belirtecine göre sayarak çalabilmesi,
2   Farklı tonlarda (arızasız ve 1 arızalı majör dizi ve ilgili minörleri) paralel dizi ve arpejleri uygun teknikle çalabilmesi,
3   Başparmak geçişini doğru şekilde gerçekleştirebilmesi,
4   İki elini gürlük ve artikülasyonlar bakımından bağımsız olarak kullanabilmesi,
5   Farklı dönemlerden küçük eserler çalabilmesi,
6   Gürlük, hız ve ifadeye yönelik basit müzik terimlerini piyanoda yorumlayarak gösterebilmesi,
7   Çaldığı parçalardaki müzikal cümleleri gösterebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Birinci dönemin sözlü değerlendirilmesi yapılır, bu dönemdeki eksiklikler saptanır, bunlara yönelik önerilerde bulunulur. Piyano I de kullanılan başlangıç metoduna kalınan yerden devam edilir.
2 Dizi -arpej (do majör, la minör), deşifre çalışması Başparmak geçişi ve el pozisyonu üzerinde durulur. Parçaları notaya bakarak çalma çalışması yapılır.
3 Bir önceki dersin devamı
4 Cümleleme Parçalardaki müzikal cümlelerin artikülasyonlara uyarak doğru şekilde gösterilmesi ve iki elin bağımsızlık kazanması için gerekli çalışmalar yapılır.
5 Bir önceki dersin devamı ve dizi-arpej çalışması (Sol Majör, Mi Minör) Belirtilen tonlarda inici ve çıkıcı dizi ve belirlenen kalıpta arpej çalışması yapılır.
6 Legato ve staccato tekniği Bu tekniklerin her ikisini de içeren etütler çalınması (sol el staccato, sağ el legato veya tersi) ve iki elin bağımsızlık kazanması için gerekli çalışmalar yapılır.
7 Bir önceki dersin devamı
8 Piyanoda hız ve gürlük işaretleri Parmak, el ve kol dengesi üzerinde durulur.
9 Bir önceki dersin devamı ve dizi- arpej çalışması (Fa Majör, Re Minör) Belirtilen tonlarda inici ve çıkıcı dizi ve belirlenen kalıpta arpej çalışması yapılır.
10 Arasınav
11 Farklı eşlik stilleri Sağ elde ezginin, sol elde farklı eşlik stillerinin olduğu etütler çalışılır.
12 Farklı dönemlere özgü örnek piyano parçaları Dönem içerisinde öğrenilen teknikleri içeren ve farklı dönemlere özgü biçemleri temsil eden küçük piyano parçaları çalışılır. Dönemlere özgü teknikler piyano üzerinde örneklenerek anlatılır.
13 Piyano parçalarına yönelik çalışmalar ve dizi-arpej çalışması Belirlenen tonlarda inici ve çıkıcı dizi ve belirlenen kalıpta arpej çalışması yapılır.
14 Yarıyıl sonu Jüri Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çimen, G.; Ercan, N. (2006)Piyano Albümü. Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Ankara.
Czerny Op.599, 849,Duvernoy Etütler
Johann Sebastian BACH (Menuet, Küçük Prelüd)
Beethoven, Kuhlau, Clementi, Diabelli ve Mozart ( Sonatinler)
Schumann (Gençlik Albümü, Çocuk Sahneleri), Tchaikovski (Çocuk Albümü),Diabelli (4 el parçalar)
Bela Bartok, Adnan Saygun , İlhan Baran, Muammer Sun (Küçük parçalar)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin teknik ve repertuar düzeyi öğretim elemanı tarafından saptanır ve her öğrenci program düzeyinin aşağısında olmamak üzere öğretim elemanının belirlediği program üzerinden ders görmektedir.
Dersler öğretim elemanı ile bireysel olarak yapılır. Derslerde, öğreticinin hedeflediği konuyu piyano notası aracılığı ile anlatarak ve piyano üzerinde örnekleyerek öğrenciye aktarması, öğrenilecek materyalin öğrenci tarafından piyanoda çalınması, ardından öğreticinin geri bildirimi ve pekiştireçleri doğrultusunda tekrar çalınması, ders sonunda ödev verilmesi ve ödevlerin geri bildirimleri yolu ile öğrencinin çalışma stratejileri kazanması ve performans gelişimi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 JD JüriDeğerlendirmesi
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + JD * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.
Her öğrenci program düzeyinin aşağısında olmamak üzere öğretim elemanının belirlediği program üzerinden bireysel olarak değerlendirilecektir.
Sınavda sorumlu olunan parçaların tamamının çalınması, ritmin, notaların, gürlük ve temponun doğruluğu, öğrencinin dönem içerisindeki gelişimi, verilen parçaları zamanında hazırlayabilmesi, derse devam etme durumu, derse karşı tutumları değerlendirmede ölçüt olarak alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 232 4129210
E-posta: elif.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 15:00-16:30
Cuma:13:30-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Ödev Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11315351
ÖK.21315351
ÖK.3131551
ÖK.4131551
ÖK.51355351
ÖK.61335351
ÖK.71335351