DERS ADI

: TEMEL DESEN II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1202 TEMEL DESEN II ZORUNLU 2 2 4

Dersi Veren Birim

Temel Sanat Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YILDIZ ERSAĞDIÇ ARAŞLIK

Dersi Alan Birimler

Grafik
Tezhip
Seramik ve Cam Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Temel Sanat Eğitimi
Tekstil ve Moda Tasarım
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Aksesuar Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Seramik
Tekstil
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin insan figürünün anatomisini oran-orantı-hacim ilişkilerine odaklanarak farklı çizim ve üslup ifadeleri içinde görselleştirebilmeleri hedeflenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan figürünün anatomik yapısını doğru olarak analiz edebilmesi
2   Parça-bütün ilişkisini kavrayabilmesi
3   İnsan figürünü mekanla ilişkilendirerek görselleştirebilmesi
4   Farklı ifade ve üslup arayışlarını deneyimlemesi
5   Işık-gölgeye dayalı hacimsel çözümlemeler yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Figür-Mekan İlişkileri
2 Desende Perspektif
3 Desende Perspektif
4 Desende Perspektif
5 Desende Perspektif
6 Desende Perspektif
7 Karakalem Teknikleri-Çizgisel Biçimledirme
8 Işık-gölge ile Biçimlendirme
9 Işık-gölge ile Biçimlendirme
10 Çizgi ve ışık-gölge ile biçimlendirme
11 Çizgi ve ışık-gölge ile biçimlendirme
12 Detay Çalışması
13 Detay Çalışması
14 Detay Çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Der Nackte Mensch
Human Anatomy For Artists,
E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü
John Berger, Görme Biçimleri,
Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme

Yardımcı kaynaklar: Sanat ve Felsefe İçerikli tüm yayınlar

Diğer ders materyalleri: Sanatçı Katalogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Canlı Modelden Etüt çalışmaları
2-Mulajlardan Etüt çalışmaları
3-Atölye dışı zaman için eskiz defteri çalışması
4-Sanat tarihsel süreçten desen örnekleri sunumları
5-Farklı malzemelerle çizim yapabilmeyi geliştirmeye yönelik

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖDEV :Dönem içinde ele alınan uygulamaları pekiştirme niteliğinde haftalık periotlarda gerçekleştirilir ve dönem sonu değerlendirilmesi içinde yer alır.

DÖNEM SONU ÇALIŞMA/ JÜRİ DEĞERLENDİRMESİ: Dönem sonuna kadar oluşturulan uygulamalı çalışmaların ve ödevlerin tamamının değerlendirilmesi suretiyle gerçekleştirilecektir. Öğrencinin.başarı puanına % 100 olarak yansır.

Değerlendirme Kriteri

ÖDEV :Dönem içinde ele alınan uygulamaların niteliğini yükseltmek adına gerçekleştirilir ; ne derece başarılı olunduğunu ölçmeyi hedefler.

DÖNEM SONU ÇALIŞMA/ JÜRİ DEĞERLENDİRMESİ : Dönem sonuna kadar oluşturulan uygulamalı çalışmaların ,ödev ve projelerin ((eskiz defteri) tamamının değerlendirilmesi suretiyle gerçekleştirilecektir. Öğrencinin öğrenim çıktılarında öngörülen hedeflere ne derece ulaştığını kontrol eder.

DERSE KATILIM :Öğrencinin öngörülen ölçülerde başarısı adına ve öğretim elemanının kanaati açısından önem taşır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Teorik ders ve uygulamalarda Öğretim Üyesi tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
2- Uygulamalara ön hazırlık çalışması yaparak gelmek.
3- Uygulamalarla ilgili malzemeleri yanında getirmek.
4- Uygulamaları belirlenen zaman içinde sunmak/bitirmek.
5- Ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
6- Atölye çalışmalarının en az %80 ine katılmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Yıldız ERSAĞDIÇ ARAŞLIK
yildizersagdic@ gmail.com
Fakülte / Oda tlf : 4129227

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Pazartesi 14.00 - 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 7 4 28
Uygulama sınavına hazırlık 5 3 15
Dönem sonu çalışma/ Jüri değerlendirmesi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13313533353
ÖK.23313533353
ÖK.33313533353
ÖK.43313533353
ÖK.53313533353