DERS ADI

: KONTRPUAN H2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 0006 KONTRPUAN H2 ZORUNLU 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere temel kontrpuan tekniklerine ilişkin kuramsal ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel kontrpuan tekniğine ilişkin kuralları tanımlayarak yazılı olarak uygulayabilir,
2   İki sesli olarak, bire karşı bir ve iki şekil kullanarak yazılı uygulama yapabilir,
3   Üç sesli olarak, bire karşı bir ve iki şekil kullanarak yazılı uygulama yapabilir,
4   Senkoplu şekillerde iki sesli yazılı kontrpuan uygulaması yapabilir,
5   Senkoplu şekillerde üç sesli yazılı kontrpuan uygulaması yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları
2 İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları
3 İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları
4 İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları İki Sesli Kontrpuan Çalışmaları
5 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Birlik Notalarla
6 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Birlik Notalarla
7 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Piyano ile Ödev Kontrolleri
8 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Senkop
9 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Senkop Tekrar
10 Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Senkoplu Ödev Kontrolü
11 İki ve Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Tüm konular tekrar
12 İki ve Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Tüm konular tekrar
13 İki ve Üç Sesli Kontrpuan Uygulamaları Tüm konular tekrar
14 Ara Sınav
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Koechlin, Ch. Précis des Régles du Contrepoint, Heguel, Paris, 1926
Dubois, Theodore. Traite d Harmonie, Theorique et Pratique, Heguel, Paris, 1921
Galon, N. ve Bitsch, Marcel. Traité de Contrepoint, Durand, Paris, 1964
Desportes, Yvonnes. Aiole-memoire, Pour l etude du Contrepoint, Paris, 1989
Weber, A. Tableaux Synoptiques des Régles du Contrepoint Hamelle, Paris, 1997

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, iki ve üç sesli kontrpuan ile ilgili temel kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.

Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %100 ünü bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 1 1
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11121
ÖK.21121
ÖK.31121
ÖK.41121
ÖK.51121