DERS ADI

: KOMPOZİSYON ARMONİ H2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 0004 KOMPOZİSYON ARMONİ H2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere çoksesli müziğe ait dört partili koro yazısı kullanarak, temel ve yan dereceler üzerinde üç sesli akor kurabilme ve yazabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dört partili koro yazısına ait temel kuralları yazılı olarak uygulayabilir,
2   Akora yabancı sesleri (İşleme, geçit, basamak, kaçamak, gecikme ve evme) isimlendirerek tanımlayabilir,
3   Herhangi bir tonalitenin her bir derecesi üzerine kök ve çevrim durumunda üç sesli akor kurarak, dört partili olarak yazabilir,
4   Şifreli Bas ve soprano partisi üzerinde şifreli/şifresiz dört partili armonik realizasyon uygulayabilir.
5   Klasik dönem eserleri üzerinde armonik analiz yapabilmesi ve elde ettiği bulguları şifrelendirerek açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Soprano Partisi Üzerinde Armonizasyon Majör, Minör
2 Bas Partisi Üzerinde Kadans Formülü Armoni Yürüyüşü I-IV-V-I bağlanışı ele alınacaktır.
3 Bas Yürüyüşü ile Çalışmalar
4 Birinci Çevrim Akoru I-III / IV-VI / V-VII. Dereceler üzerinde tekrar birinci çevrim akorları
5 Akora Yabancı Sesler Akora yabancı sesler olan işleme, geçit, basamak, kaçamak, gecikme ve evme kavramları temel özellikleri ve nota üzerinde gösterilme yöntemleri ele alınarak, örneklerle açıklanacaktır.
6 Akora Yabancı Sesler ile Analiz: İşleme, Geçit, Basamak İşleme, geçit, basamak kavramlarının yer aldığı bir müzik parçası analiz edilecektir
7 Akora Yabancı Sesler ile Analiz: Kaçamak, Gecikme, Evme Kaçamak, gecikme ve evme kavramlarının yer aldığı bir müzik parçası analiz edilecektir.
8 Akora Yabancı Sesler Akora yabancı sesler olan işleme, geçit, basamak, kaçamak, gecikme ve evme kavramları temel özellikleri ve nota üzerinde gösterilme yöntemleri ele alınarak, örneklerle açıklanacaktır.
9 Realizasyon Çalışmaları
10 Tüm Konuların Tekrarı
11 Tüm Konuların Tekrarı
12 Analiz Çalışmaları Haydn Eserleri
13 Analiz Çalışmaları Mozart Eserleri
14 Ara Sınav
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sarly, Henry. Cours Pratique et Theorique d Harmonie, Schott, Brüksel
Dubois, Theodore. Traite d Harmonie, Theorique et Pratique, Heguel, Paris, 1921
Challan, Henri. 380 Basses et Chants donnes, A. Leduc, Paris, 1960
Bitsch, Marcel. Precis D Harmonie Tonale, A. Leduc, Paris, 1957
Desportes, Yvonnes. Precis d Analyses Harmonique, Heugel, Paris, 1948

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, armoni ile ilgili kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.

Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %100 ünü bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1222
ÖK.2222
ÖK.3222
ÖK.4322
ÖK.5322