DERS ADI

: TROMBON 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÜ 2013 TROMBON 3 ZORUNLU 1 1 0 6

Dersi Veren Birim

Trombon

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET FARUK DÜZGÜN

Dersi Alan Birimler

Trombon

Dersin Amacı

Öğrencinin çalgı üzerindeki kontrolünü, teknik ve müzikal olarak ulusal ve uluslararası orkestra, oda müziği gruplarında çalabilecek, solo dinletiler yapabilecek düzeye getirmek. Müzik alt disiplinlerinden de yararlanarak kendi çalışmaları ile başkalarının çalışmalarına eleştirel bakış açısı kazandırarak, kendini geliştirme ve yaşam boyu öğrenme kavramlarını içselleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Trombon çalma tekniğini ve müzikalitesini geliştirebilir.
2   Çalışılan eserlerdeki bireysel zorluklarını aşmak için kendine özgü alıştırmalar oluşturabilir.
3   Trombon için, değişik müzik formlarında yazılmış, sınıf seviyesine uygun eserleri uygun tekniklerle yorumlayabilir.
4   Yorumladığı eserlerin seslendirilmesi ile ilgili projelerde sorumluluk alarak etkinlikleri planlayabilir.
5   Trombon için yazılan yeni eserlerde ortaya çıkan farklı çalma tekniklerini uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönemde çalınacak eserlerin seçimi. İlk okuma
2 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
3 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
4 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
5 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
6 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
7 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
8 Uygulama: Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması.
9 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.
10 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.
11 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.
12 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.
13 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.
14 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak : Rönesans döneminden günümüze değin çalgı için yazılmış solo ya da eşlikli, sınıf seviyesine uygun her müzik biçiminde yazılmış eserler.
Yardımcı kaynaklar: Dönemde çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma tarzlarına ilişkin yazılı görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı icracılar tarafından oluşturulmuş kayıtları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kanaat: Öğrencinin ders içi ve dışı yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından yapılan değerlendirme.
Final Sınavı: Bu sınav için seçilmiş eserlerin jüri önünde çalınınması.

Değerlendirme Kriteri

Çalınan eserleri, ait oldukları dönemin özelliklerini gözeterek seslendirme.
Bilgi, beceri ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadığını ölçme.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

faruk.duzgun@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15354555
ÖK.252254425
ÖK.3553252545
ÖK.42352523
ÖK.5552233224