DERS ADI

: İTALYANCA H1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 0013 İTALYANCA H1 ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERDA GEZEN

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Resmi ve gayriresmi halde tanışabilir.
2   Kişisel bilgiler hakkında soru sorabilir.
3   Restoranda sipariş verebilir.
4   Boş zaman aktiviteleri hakkında sohbet edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersinin öğrencilere tanıtımı.
2 Selamlaşma. Alfabe. Kendini tanıtmak; isim sormak ve söylemek. Telaffuz çalışması yapmak. konu ile ilgili mini dialoglar dinlemek ve yapmak.
3 Milliyet sıfatlarını kullanarak nereli olduğunu sormak ve söylemek. 0\\\'dan 20 kadar sayılar. Yaş sormak ve söylemek. Telefon numarası ve adres sormak ve söylemek Basit soru kalıpları ile soru sormak ve cevap vermek. PPT5
4 Geniş zamanda are bitimli düzenli fiiller. soru kalıplarını kullanarak soru sormak ve cevap vermek. öğrenilen fiillerle kısa bir tanıtma yazısı yazmak. Video izlemek ve videodaki konu doğrultusunda kendini tanıtmak.
5 Barda yiyecek içecek siparişi vermek, PPT 6 ile barda hangi yiyecek ve içeceklerin bulunduğunu görmek. o, a, e bitimli tekil ve çoğul isimler, belirtisiz tanımlıklar. İşaret sıfatları. ere bitimli düzenli fiiller
6 QUIZ
7 ÖDEV
8 Belirtisiz ve belirtili tanımlıkların tekrarı. 20\'den 100\'e kadar sayılar. Genel tekrar.
9 Videoyu izleyip restoran diyaloğunu canlandırmak. Konu ile ilgili ilanları okuyup anlamak ve bir ilan oluşturmak. Restoran dialogu canlandırmak. Hal hatır sormak; kendini ve bir başkasını tanıtmak. bir dialog canlandırmak ve konuşulan dillerden bahsetmek.
10 are, ere ve ire bitimli düzenli fiiller ve fare (yapmak) düzensiz fiili. Verilen bilgiler doğrultusunda resimdeki kişileri tanıtma. okuma ve yazma çalışmaları yapmak.
11 Meslekler. PPT8. ne iş yaptığını sormak ve söylemek. iş yerleri. nerede çalıştığını sormak ve söylemek. soru kalıpları kullanarak soru yapmak ve cevap vermek. Haftanın günlerini öğrenmek. Düzenli fiillerin şimdiki zamana göre çekimi ve ilgili alıştırmalar yapmak. Bir dil okulu için kayıt formu doldurma
12 100 den sonraki sayılar. Basit edatların kullanımı. Gayri resmi ve resmi kullanımları öğrenmek. verilen fotorafları öğrenilen tüm kelimelerle tanıtmak. PPT9
13 Kendini tanıtmak ve kişisel tercihleri ifade etmek, konu ile ilgili metin okumak ve alıştırmalar
14 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Italian Espresso 1
Yardımcı kaynaklar: Dispensa
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Nuovo Progetto Italiano Video; Nuovo Progetto Italiano CdRom

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, uygulama, teorik, grup çalışması, dönem ödevi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca üç uygulamalı sınav gerçekleştirilecek ve öğrenci toplam başarı puanını sınavlar ve derse katılım yüzdesi ile elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Doğru kelime ve cümlelerle dili etkin kullanabilme.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.dalyanci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45