DERS ADI

: HAREKET H2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 0032 HAREKET H2 ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ SEVİNÇ RENKVER

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı


Bireyin bedenini bilinçli olarak tanımayı ve geliştirmeyi; zihniyle bedeni ve ruhu arasında bağlantı kurup güçlü olmayı, cesaret, paylaşım, uyum, özgüven, denge ve tüm bunların sonucunda bütünsel gelişimin sağlanması ile başarıyı arttırması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dolaşım iskelet, kas ve solunum sistemlerini rahatlatılabilir
2   Duygu ve düşünce mesajlarının beden ifadesi alanında kurgulanabilir
3   Postür kullanımı ile birlikte nefes-ses-enerji kanallarının açılımını sağlayabilir
4   Sahne duruşu ve hareketlerdeki estetik görüntü ve akıcılığı sağlamak için gerekli olan davranış şekillerinin kazanabilir
5   Dikkat, odaklanma, fiziksel zihinsel- duygusal farkındalık, uyum, konsantrasyon ve denge yeteneklerinin geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bedeni Tanıma--Bedenin nasıl yapılandığı ve işleyişi hakkında temel fikirler.
2 Hareketin doğasını anlamak ve bedenle bütünleştirmek.
3 Algılama ve kendi bedeninde elde ettiği hareket olanakları.
4 Doğru duruş doğru dizilim (Fiziksel A-Line-ment)
5 İdeal hareketin özellikleri nelerdir Hareket ve duruş pozisyonları.
6 Fiziksel kinestetik egzersizler.
7 Bedenle yer ilişkileri--.(sentez-sinerji-sentropi )
8 Yoklama sınavı( Quiz )
9 Fiziksel-zihinsel duygusal farkındalık egzersizleri
10 Dikkat ve konsantrasyon üzerine çalışmalar.
11 Fonksiyonel bütünleşme ve hareket yoluyla farkındalık Odaklanma
12 Kavramaya yönelik yeniden yapılanma Zihinsel tutumların değiştirilmesi
13 Vücut esnekliği ve estetik konulu özel hareket teknikleri
14 Rahatlama ve farkındalık egzersizleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

RENKVER ,Sevinç. Yaşlıların Psiko-Sosyal Uyumlarının Kazandırılmasında Bir Araç Olarak Halk Danslarının Meditatif Etkileri , Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü-İzmir ,1991.
DRAKE,Jonathan. Aleksander Tekniği , Ege Meta Yayınları 1987.
WARTA, Tamara. Modern Dans Steps

Diğer ders materyalleri:
Müzik ve ders konusu ile ilgili,özel amaçlı materyeller.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir araç olarak Aleksander Tekniği, Pilates Tekniği, Feldenkreiss tekniği, Gurdjieff Yöntemi Elementer dans tekniği, PMR Tekniği, Trager Tekniği , Klasik ve Modern Dans Adımları ,Medibeça (meditatif bedensel zihinsel ruhsal çalışma) yöntemleri ile, bunları geliştirme egzersizlerinden yararlanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kanaat: Öğrencinin ders içi ve dışı yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından yapılan değerlendirmesi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

MSc. Sevinç Renkver : sevinc.renkver@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.122255
ÖK.25253525
ÖK.354554
ÖK.445
ÖK.53