DERS ADI

: İTALYANCA H2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 0014 İTALYANCA H2 ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERDA GEZEN

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yer zarflarını kullanarak eşyaların yerini betimleyebilir.
2   Adres sorabilir.
3   Bir yeri tarif edebilir.
4   Saati söyleyebilir.
5   Kısa mektup ya da not yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersinin öğrencilere tanıtımı.
2 Boş vakit aktiviteleri hakkında konuşma; Powerpoint sunumu ile yeni fiillerin verilmesi; ünlü bir kişinin boş vaktini nasıl geçirdiği hakkında tartışma ve konu ile ilgili bir metin okuma.
3 Geniş zamanda (presente indicatico)düzenli düzensiz fiillerin tüm şahıs zamirlerinde çekimi ve konu ile alakalı çeşitli görsel alıştırmaların yapılması.
4 Davet etmek ve davete cevap vermek ifadelerini öğrenme; konu ile ilgili dinleme, yazma çalışmaları ve Role Play yapma; model fiilleri öğrenme (dovere potere volere) ve çeşitli görsel va yazma alıştırmaların yapılması.
5 Sapere ve potere (bilmek / e bilmek) fiillerinin farkını öğrenme ve ilgili alıştırmalrı yapma; yaşadığı yeri anlatma; evin bölümlerini ifade edebilme; konu ile ilgili video izleme ve karşılıklı konuşma.
6 Sıra sayılarının öğretilmesi ve konu ile ilgili alıştırmaların yapılması; basit edatların yenide gözden geçirilmesi; günlerin öğrenilmesi ve bir hafta içerisinde neler yapıldığının ifade edilmesi ve yazılması. QUIZ
7 Saatlerin öğrenilmesi; saat sormak ve söylemek kalıplarının anlatımı; konu ile ilgili dinleme çalışmaları yapma. Şehir içinde kullanılan ulaşım araçlarını öğrenme; konu ile ilgili okuma ve konuşma yapma ve video izleme. Ödev
8 Yaşadığı yeri yada boş zamanı nasıl geçirdiğini mektup yazarak anlatma; ünite sonunda yer alan testi yapma ve video izleme. İletişim araçları hakkında konuşma; konu ile ilgili video izleme ve dinleme alıştırmaları yapma. Artikelleşmiş edatların öğrenilmesi (prep. articolate) ve çeşitli alıştırmaların yapılması.
9 Basit ve artikelleşmiş edatların farkı ve kullanımı; partitivo di' nin anlatılması ve çeşitli alıştırmaların yapılması. Açılış kapanış hareket ve çalışma saatlerinin sorulması ve söylenmesi; kalıp ifadelerin öğrenilmesi; konu ile ilgili dinlemelerin ve Role Play'in yapılması; yeryön zarflarının kullanımı, üniteye ilişkin çeşitli alıştırmaların yapılması.
10 Esserci fiilinin öğrenilmesi ve çeşitli görsel ve yazılı alıştırmaların yapılması; evin bölümlerinde bulunan eşya isimlerinin öğrenilmesi ve bu yeni kelimelerle evini ve odasını anlatma; bir durum karşısında şüphe ve emin olmadığını belirten ifadelerin kullanılması ve konu ile ilgili olarak Role Play yapılması; aitlik ifadeleri (mio tuo suo).
11 Teşekkür etme ifadelerin öğrenilmesi ve konu ile ilgili yazma ve konuşma alıştırmalarının yapılması; aylar ve mevsimlerin tanıtımı. mektup, mail yada bir kartpostalın nasıl yazıldığının öğrenilmesi ve konu ile ilgili Video'nun izlenmesi.
12 Ünite sonunda yer alan testin yapılması; iletişim araçlarından hangisini nasıl ve niye kullandığını belirten bir mektup yazma. Konu ile ilgili Video izleme.
13 Görsel materyaller ile ünite tekrarı
14 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Nuovo Progetto Italiano 1a
Yardımcı kaynaklar: Italian Espresso
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Nuovo Progetto Italiano Video; Nuovo Progetto Italiano CdRom

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, uygulama, teorik, gtup çalışması, dönem ödevi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca üç uygulamalı sınav gerçekleştirilecek ve öğrenci toplam başarı puanını sınavlar ve derse katılım yüzdesi ile elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Doğru kelime ve cümlelerle dili etkin kullanabilme.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.dalyanci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54