DERS ADI

: ALMAN LİED REPERTUVARI 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 1023 ALMAN LİED REPERTUVARI 1 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT PINAR UÇMAN KARAÇALI

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerimizi Alman bestecileri W.A. Mozart, Beethoven, G. Loewe, F. Schubert, Fanny Mendelssohn, Felix Mendelsson, R. Schumann, C. Schumann, F. Liszt, R. Wagner, Robert Franz, J. Brahms, H. Wolf, G. Mahler, R. Strauss, Hans Pfitzner, A. Schönberg, Joseph Marx, Alban Berg ve Kurt Weill in ses için yazmış olduğu geniş lied repertuvarı ile tanıştırmak ve bu repertuvarı içerik, yorum ve stil açısından tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Almanca bir lied duyduklarında bestecisini, dönemi ve parçayı tanıma becerisini kazandırır.
2   2. Alman repertuvarının stil ve yorum açısından inceliklerini öğrenebilir.
3   3. Rückert, Heine, Goethe, Eichendorf, Möricke gibi önemli Alman şairlerin şiirleri üzerine bestelenmiş bu liedler sayesinde dönemin şairleri ve onların eserleri hakkında da bilgi sahibi olur.
4   4. Kendi söyleyecekleri parçaları seçebilecekleri geniş bir repertuvar öğrenir.
5   5. Lied repertuvarında uzmanlaşmak ve konser sanatçısı olmak isteyen şan öğrencileri için faydalı olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mozart (Abendemfindung, Ridente la calma, Das Veilchen, Die zauberer, Als Luise die briefe) Beethoven (Adelaide, Wonne der Wehmut, An die ferne Geliebte, Der Kuss Gottfried Loewe (Edward, Erlkönig, Herr Oluf)
2 Franz Schubert (Ganymed, Gretchen am spinnrade, Erlkönig, An die Leier, Rastlose liebe, Standchen, An die musik, Die forelle, Der Musensohn, Auf dem Wasser zu singen, Nacht und Traume, Die junge nonne, Im Frühling, Blondel zu marien, An dem mond, Suleika1, Der Hirt auf dem felsen)
3 F. Schubert (Die schöne Müllerin, Winterreise) Fanny Mendelssohn (Nachtwanderer, Du bist die Ruh, Die meinacht, Sehnsucht nach Italien) Felix Mendelssohn (Auf flügen des gesanges, bei der Wiege, Nachtlied, neue liebe)
4 Robert Schumann (Dichterliebe, Frauenliebe und leben, In der fremde, Waldesgesprach, Mondnacht, Widmung, Die Lotosblume, Der Nussbaum)
5 Clara Schumann (Liebst du um schönheit, Er ist gekommen in Sturm und regen) Franz Liszt (Es muss ein Wunderbares sein, Freudvoll und liedvoll, Die drei Zigeuner, Ihr Glocken von Marling)
6 Richard Wagner (Wesendonk Lieder, Mignonne) Robert Franz ( Widmung)
7 Johannes Brahms (Von ewiger Liebe, Die mainacht, Botschaft, Vergeblishes standchen, Feldeinsamkeit, Sapphische Ode, Der tod das ist die kühle nacht, Immer leiser wird mein Schlummer, meine liebe ist grün, Zigeunerlieder)
8 Hugo Wolf (Möricke Lieder, Goethe Lieder, Eichendorff Lieder, Spanishes liederbuch, Italienisches Liederbuch)
9 Gustav Mahler (Lieder eines fahrenden Gesellen, Das knaben Wunderhorn, Kindertoten lieder, Wer hat dies Liedlein erdacht, Das Irdische leben, Rückert Lieder)
10 Richard Strauss (Zueignung, Die nacht, Allerseelen, Standchen, Morgen, Cacilie, Befreit, Frühling, Beim Schlafengehen, September, Im Abendrot, Schlechtes Wetter
11 Arnold Schönberg (Opus 2 songs, Brettl-Lieder) Hans Pfitzner ( Der Weckruf, Die Einsame, Nachtwanderer)
12 Joseph Marx (Am Fenster, Nocturne, Regen, Valse de Chopin) Alban Berg (Sieben Frühe lieder, Nacht, Die nachtigall, Vier Lieder op. 2
13 Kurt Weill (Nanna s Lied, Berlin im Licht-Song, Youkali:Tango habanera, Surabaya Johnny)
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: A Guide to Style&Literature Carol Kimball
Yardımcı kaynaklar: Ders notları, ses ve video kayıtları.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İşlenecek eserlere ait nota kitapları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Eserleri işlenen besteci ve eserleri hakkında tarihsel, eserlerin içeriği ve yorum biçimleri hakkında genel bilgi verildikten sonra öğrencilerin bu parçaları dinlemesi ve bulunan notalardan takip etmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınav için bütün dönem işlenen eserler içerisinde en önemli ve ünlü olanları seçilecek ve sınavından sorumlu oldukları eserlerin işitsel kaydı öğrencilere verilecektir. Sınavda önceden öğrenciye verilmiş olan işitsel kayıtlar içerisinden seçilen eserlerin bir kısmı dinletilecek ve öğrencinin bu parçanın bestecisini, parçanın adını, sınıfta anlatılan ders notları doğrultusunda parçanın içeriğini (parçanın konusu, hangi ses sınıfı için yazıldığı, orkestral mi piyano şan için mi yazıldığı, bir şarkı dizisine ait olup olmadığı, şairi, varsa armoni ve form açısından belirgin özellikleri vb.) tanımlayıp yazması istenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Her soru 10 puan değerinde olacaktır. Parçanın bestecisini ve parçanın adını tanıyabilme 5 puan, parça içeriği hakkında bilgi 5 puan değerinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.karacali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 44

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133333312333
ÖK.2333323131
ÖK.332322
ÖK.43322332
ÖK.53323312