DERS ADI

: FRANSIZ LİED REPERTUVARI 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 3025 FRANSIZ LİED REPERTUVARI 1 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT PINAR UÇMAN KARAÇALI

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri, Fransız bestecileri Hector Berlioz, Charles Gounod, Viardot-Garcia, Cesar Frank, Georges Bizet, Emmanuel Chabrier, Henri Duparc, Ernest Chausson, Gabriel Faure, Claude Debussy, Erik Satie, Albert Roussel, Reynaldo Hahn, Maurice Ravel, Jacques Ibert, Darius Milhaud, Francis Poulenc ve Jacquest Leguerney nin ses için yazmış olduğu geniş lied repertuvarı ile tanıştırmak ve bu repertuvarı içerik, yorum ve stil açısından tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca bir lied duyduklarında bestecisini, dönemi ve parçayı tanıma becerisini kazandırır.
2   Fransız repertuvarının stil ve yorum açısından inceliklerini öğrenebilir.
3   Baudelaire, Paul Verlaine, Victor Hugo, Sully Prudhomme gibi önemli Fransız şairlerin şiirleri üzerine bestelenmiş bu liedler sayesinde dönemin şairleri ve onların eserleri hakkında da bilgi sahibi olur.
4   Kendi söyleyecekleri parçaları seçebilecekleri geniş bir repertuvar öğrenir.
5   Lied repertuvarında uzmanlaşmak ve konser sanatçısı olmak isteyen şan öğrencileri için faydalı olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hector Berlioz (les nuits d ete), Charles Gounod (Serenade, Viens les gazons sont verts, L Absent, Venise, Medje, Mignon
2 Pauline Vierdot-Garcia (Aime moi, Bonjour, mon coeur, La Chene et le roseau, Serenade) Cesar Frank (La Procession, Nocturne)
3 Georges Bizet (Tarantelle, Ouvre ton coeur, Chanson d Avril, Adieux de l hotesse arabe) Emmanuel Chabrier (L ile heureuse, Ballade des gros dindons, Villanelle des petits canards, Les Cigales)
4 Henri Duparc (Chanson triste, L invitation au voyage, Lamento, Phidyle, Le Manoir de Rosemonde, Extase, les fleurs du malGabriel Faure (Lydia, Au bord de l eau, Nell, Les Berceaux, Les Roses d Ispahan, Cinq melodies de Venise, La Bonne Chanson, Clair de lune, Arpege, L Horizon chimerique, Notre amour, En sourdine, La Chanson d Eve, Ne ce pas, L hiver a cesse)
5 Ernest Chausson (Nanny, Les papillons, Hebe, Le Charme, Le Colibri, L Temps des lilas, Chanson perpetuelle)
6 Gabriel Faure (Lydia, Au bord de l eau, Nell, Les Berceaux, Les Roses d Ispahan, Cinq melodies de Venise, La Bonne Chanson, Clair de lune, Arpege, L Horizon chimerique, Notre amour, En sourdine, La Chanson d Eve, Ne ce pas, L hiver a cesse)
7 Claude Debussy (Beau soir, Pierrot, Pantomime, Mandoline, Arieetes Oublies, Fetes Galantes 1, Fetes Galantes 2, Chansons de Bilitis, Ballades de François Villon, Noel des Enfants)
8 Erik Satie (Ludions, La statue de bronze, Dapheneo, Le Chapelier, La diva de l Empire ) F. Liszt (Oh quand je dors)
9 Albert Roussel (Le jardin mouille, Reponse d une epouse sage, Le Bachelier de Salamanque, Sarabande, Coeur en peril, Jazz dans la nuit)
10 Reynaldo Hahn (Si mes vers avaient des ailes, Lheure exquise, D une prison, A Chloris)Maurice Ravel (Sainte, Chanson Populaires, Histoires naturelles, Sur l herbe, Cinq melodies populaires grecques, Don quichotte a Dulcinee, Sheherazade, Vocalise on forme de habanera, Deux melodies hebraiques
11 Jacques Ibert (Chansons de Don Quichotte) Darius Milhaud (Six chants populaires Hebraiques, Les Soirees de Petrograd, Six chansons de theatre, Chansos de Ronsard
12 Francis Poulenc (Le Bestiaire, Tel jour, telle nuit, Fiançailles pour rire, Bleuet, Banalites, C, La Fraicheur et le feu
13 Jacques Leguerney (La caverne d Echo, La nuit, Come away death, Ma duce jouvence est pasee, A son page, Epipalinodie, Le carnaval
14 Sınav Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: A Guide to Style&Literature Carol Kimball
Yardımcı kaynaklar: Ders notları, ses ve video kayıtları.
Diğer ders materyalleri: İşlenecek eserlere ait nota kitapları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Eserleri işlenen besteci ve eserleri hakkında tarihsel, eserlerin içeriği ve yorum biçimleri hakkında genel bilgi verildikten sonra öğrencilerin bu parçaları dinlemesi ve bulunan notalardan takip etmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınav için bütün dönem işlenen eserler içerisinde en önemli ve ünlü olanları seçilecek ve sınavından sorumlu oldukları eserlerin işitsel kaydı öğrencilere verilecektir. Sınavda önceden öğrenciye verilmiş olan işitsel kayıtlar içerisinden seçilen eserlerin bir kısmı dinletilecek ve öğrencinin bu parçanın bestecisini, parçanın adını, sınıfta anlatılan ders notları doğrultusunda parçanın içeriğini (parçanın konusu, hangi ses sınıfı için yazıldığı, orkestral mi piyano şan için mi yazıldığı, bir şarkı dizisine ait olup olmadığı, şairi, varsa armoni ve form açısından belirgin özellikleri vb.) tanımlayıp yazması istenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Her soru 10 puan değerinde olacaktır. Parçanın bestecisini ve parçanın adını tanıyabilme 5 puan, parça içeriği hakkında bilgi 5 puan değerinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.karacali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 44

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133333312333
ÖK.2333323131
ÖK.33322
ÖK.43322332
ÖK.5332233112