DERS ADI

: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODS 1002 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MERAL AVCI

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Öğrencilerin gelişim kuramlarına ilişkin bilgilerini pratikte hastalarıyla olan
iletişimde göz önüne alabilmelerinin ve böylelikle hastayla olan etkileşimlerinin daha
sağlıklı olabilmesinin sağlanması, ayrıca bu bilgileri kendi yaşamlarında da
kullanabilmeleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim psikolojisin diğer psikoloji dalları arasındaki yerini öğrenir.
2   Gelişim psikolojisin temel varsayımları ve kavramlarına ilşkin bilgi sahibi olur.
3   İnsan kişiliğinin gelişimi üzerine farklı kuramcıların fikirlerini öğrenir.
4   Temel Gelişim kuramlarını öğrenir.
5   İnsanın gelişimsel süreci ve dönemlerini öğrenir.
6   Gelişim testlerini, amaçlarını ve sonuçlarını nasıl kullanacağını öğrenir.
7   Dil gelişimini öğrenir.Dil gelişimi geriliği olan çocukları tespit edebilir.
8   Dil gelişimi geriliği olan çocukların ailelerine yaklaşımı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikoloji nedir psikolojinin alt dalları nelerdir.
2 Gelişim psikolojisine giriş
3 Psikanalitik,davranışcı ve hümanistik kuramcıların gelişim psikolojisine bakışları.
4 Freud ve Erikson'ın psikoseksüel gelişim dönemleri ve insanın sekiz evresi
5 Gelişimin ölçümü ve ülkemizde sıklıkla kullanılan gelişim testleri.
6 Kişisel-sosyal,ince motor, dil, kaba motor alanlarının öğrenilmesi.
7 Dil gelişimine derinlemesine bakış
8 Piaget ve öğrenme kuramı.
9 Piaget'nin dili öğrenme ve geliştirmeye bakışı.
10 Çocuğun gelişiminde ailenin rolü
11 Dil gelişimine ailenin katkısı
12 Genel tekrar ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaplan, H. I., Sadock, B. J., & Grebb, J. A. (1994). Synopsis of Psychiatry: Behavioral
Sciences, Clinical Psychiatry, Seventh Ed., Williams & Wilkins.
Schaffer, H. R. (1996). Social Development. Blackwell Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Power point tekniği ile hazırlanmış olan sunumların eşlğinde konuların anlatımı,anlatılan konularla ilgili öğrencilerle fikir alışverişinde bulunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR1 1.ArasınavTeo
2 AR2 2.ArasınavTeo
3 VOR Yarıyıliçi Notu VZ1 * 0.50 + VZ2 * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VOR * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

meral.avci@deu.edu.tr

02324126222

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.85555