DERS ADI

: ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODY 2241 ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERPİL MUNGAN DURANKAYA

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin çocuklarda işitme değerlendirilmesinin önemini, odyometristin sorumluluklarını kavraması ve çocuk testlerini gerçekleştirecek bilgi ve beceriyi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1. Normal işiten ve işitme kayıplı çocuklarda konuşma ve dil gelişimini açıklayabilir.
2   ÖÇ2. Çocuk odyometrisinin gerçekleştirileceği uygun ortamı tanımlayabilir.
3   ÖÇ3. Çocuk odyometrisi ile yetişkin odyometrisi arasındaki farkı açıklayabilir.
4   ÖÇ4. Çocuklarda davranım odyometrisini uygulayabilir.
5   ÖÇ5. Çocuk Odyolojik Test Yöntemlerini uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ODY 1138 - İşitme ve Ölçümü II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuşma ve dil gelişimi
2 İşitme kaybı ve konuşma gelişimi arasındaki ilişki
3 Çocuk işitme kayıpları
4 Sendromik işitme kayıpları
5 İşitme taraması ve önemi
6 Çocuklarda davranım odyometrisi test ortamı ve uygulama
7 VİZE
8 Çocuklarda davranım odyometrisi, görsel şartlandırma
9 Oyun odyometrisi
10 Saf ses odyometri
11 Objektif test yöntemleri
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KBB Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi. Editör: Prof. Dr. Onur Çelik. Asya Tıp Kitapevi. 1. Cilt. 2. Baskı. 2007.
Odyolojinin Temelleri Titreşimden Sesler Jerry L. Cranford- Çeviri Ed. Doç. Dr. İsmail Yılmaz
Audiology Diagnosis, Valente-Hosford-Dunn-Valente
Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
Temel İOdyoloji Erol Belgin Sanem Şahlı
Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Slay sunumu, örnek odyogramlar üzerinde tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi (%40)
Yarıyıl Sonu (Final) (%60)
1. Ara Sınav 2.Ara Sınav 1.Ödev/ Proje 2.Ödev/ Proje Teorik
Uygulama Ödev/ Proje
Teorik Uygulama Teorik Uygulama
%25 %15 %25 %15 %20 - %50 %50 -

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e mail: serpil.mungan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

opsiyonel

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 2 24
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.5555