DERS ADI

: 20. YY MODA TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TTS 4011 20. YY MODA TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FÜSUN ÖZPULAT

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

20 yüzyılın sosyo-kültürel yapısı içerisinde modanın geldiği nokta ve dönemin modacıları konusunda öğrencilerin fikir sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20 yüzyılın sosyo-kültürel, ekonomik tarihinin incelenmesi,
2   20. yüzyılın moda tasarımcılarının felsefelerinin araştırılması ve analiz edilmesi,
3   20.yüzyıl giyim tasarımı, moda, üretim teknolojisi arasındaki ilişkileri kurabilmesi,
4   20.yüzyıl giysi modasındaki model değişimlerinin onar yıllık periyotlarla analizi,
5   Moda ve Antimoda kavramını analiz edebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20. yüzyıllın sosyal tarihi,
2 20. yüzyılın sosyo-kültürel yapısı,
3 Dünya savaşları ve moda
4 Dikişten konfeksiyona 20.yüzyılın giyim modası,
5 20.yüzyıl modasında stil öncüleri
6 Büyük mağazıların ticari dinamizmi ve halkı tüketime teşviki
7 Sezon temaları, biçimleri, malzeme ve renklerin sentezi-promostile
8 Vize sınavı
9 Sokak ve moda karşıtlığı,
10 20.yüzyıl giyim modasında kumaş, giysi, üretim tekniği terimleri tanımalmaları.
11 20.yüzyıl giysi modasındaki model değişimlerinin onar yıllık periyotlarla analizi
12 Workshop (kağıt giysi yapımı)
13 Workshop (kağıt giysi yapımı)
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
The Fashion Book- - PHAIDON PRESS LTD. LONDON - 1998
Fundamentals of Fashion Design by Jenny Udale - AVA ACADEMIA PUBLISHING - SWITZERLAND -2006
Smart Retail by Hammond - PEARSON EDUCATION LTD. EDINBURGH UK- 2003
Fashion Retail Management by Mark Wrice - MACMILLAN OUBLISHERS AUSTRALIA PTY. LTD. 2004
The New Business of Design by IDCA (Int.DesignConferenceinAspen).
- ALL WORTH PRESS NEW YORK -1996
What Customers Really Want by Scott Mc Kain. - NELSON BUSINESS - USA 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
Ders, öğrencilerin 20. Yüzyıl Giyim Modasına ait belirlenen konularda hazırlıklı gelmelerini gerektirir.
Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları:
Eğitim konularının sınıf ortamında tartışılması öğrencilerin derse aktif şekilde katılımlarını sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Power Poınt sunumları
- Ders süresince Moda Endüstrisi ile ilgili örnek çalışmalar üzerinde sorun çözmeye yönelik canlı tartışmalar yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarıları, dersin vize ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.ozpulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba:12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13353133333
ÖK.21333313
ÖK.331333313
ÖK.433333333
ÖK.513131333