DERS ADI

: İLETİŞİM TOPLUMBİLİM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTB 2106 İLETİŞİM TOPLUMBİLİM II ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERTAN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yazarlık
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Sinema ve Televizyon
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi

Dersin Amacı


Bu dersin amacı; eleştirel teorinin ve Walter Benjamin in görüşleri ışığında özelde sinemanın ve genelde kültür endüstrisinin toplumsal hayat içerisinde oynadığı rolleri estetik, tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel bağlam içinde analiz etmektir..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrencinin eleştirel teoriye dair kapsamlı bilgi edinmesi,
2   2. Öğrencinin sinemanın da içinde yer aldığı kültür endüstrisinin işleyişine dair ayrıntılı bilgiye sahip olabilmesi,
3   3. Öğrencinin bir sanat formu olarak sinema ile kültür endüstrisi ürünleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilecek kapasiteye sahip olabilmesi,
4   4. Öğrencinin film üretiminde sağlanan bilgi ve eğlenceyi ırk, din, cinsiyet ile sosyo-politik gruplar/ sınıflar açısından değerlendirebilmesi,
5   5. Öğrencinin film ve Kültür Endüstrisi içerisinde yer alan diğer medya ürünlerini Eleştirel Kuram dan hareketle analiz edebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştirel teori ve önemi nedir
2 Eleştirel teori ve önemi nedir
3 Eleştirel teori tarihi
4 Eleştirel teori tarihi
5 Walter Benjamin in fotoğraf ve sinemaya yaklaşımı
6 Walter Benjamin in fotoğraf ve sinemaya yaklaşımı
7 Eleştirel teori ve kültür endüstrisi
8 Eleştirel teori ve kültür endüstrisi
9 Eleştirel teori ve kültür endüstrisi
10 Sinemanın kültür endüstrisi ile ilişkileri
11 Sinemanın kültür endüstrisi ile ilişkileri
12 Eleştirel kuramdan hareketle medya analizi
13 Eleştirel kuramdan hareketle medya analizi
14 Vize sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Walter Benjamin, Pasajlar, YKY Yayınları, İstanbul, 2012.
Max Horkheimer, Theodor Adorno, Aydınlanmanın Diyalektiği, İstanbul, Kabalcı Yayınları,2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim elemanının saptadığı haftalık müfredat dâhilinde konular işlenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Sınavlarda öğrencinin dönem boyunca işlenen konulara dair soruları kendi yorumlarını katarak yanıtlamaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 `ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 3 5 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111411111115
ÖK.2111111411111211
ÖK.3111111411111111
ÖK.4111111111111511
ÖK.5111411411111111