DERS ADI

: SİMULASYON KURAMI VE SİNEMA I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTB 3107 SİMULASYON KURAMI VE SİNEMA I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OĞUZ AHMET ADANIR

Dersi Alan Birimler

Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yazarlık
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Sinema ve Televizyon
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi

Dersin Amacı

Her şeyden once zaman içinde kendi kendinin aşamayan bir insanın kendini geliştirmesinin çok zor bir şey olduğunun anlaşılması.
Simülasyon kuramı, Osmanlı tarihi, kültür ve zihniyet tarihi hakkında öğrencinin bilgilerini geliştirmeyi, genel kültür düzeyini genişletmeyi, genelde sanat ve özelde sinema sanatına farklı bir bakış açısından baktırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramı hakkında bilgi toplayabilmesi
2   2. İçinde yaşadığı toplumun tarihine yeni bir perspektiften bakmaya başlayabilmesi
3   3. İçinde yaşadığı toplumun son 600 yıllık kültür/zihniyet tarihi hakkında bilgi sahibi olabilmesi
4   4. Simülasyon kuramı ile Osmanlı tarihi ve kültürü arasında değişik ilişkiler kurmaya başlayabilmesi
5   5. Armağan kültürünün değişik toplumlardaki varlığını gözlemleyebilmesi
6   6.Simülasyon kuramı çerçevesinde ve dışında sinema, televizyon ve daha genelinde tüm iletişim araçları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihniyet, kültür, tarih, simülasyon kavramlarının işlenmesi
2 Zihniyet, kültür, tarih, simülasyon kavramlarının işlenmesi
3 Zihniyet, kültür, tarih, simülasyon kavramlarının işlenmesi
4 Zihniyet, kültür, tarih, simülasyon kavramlarının işlenmesi
5 Armağan kuramının genel nosyonları
6 Armağan kuramının genel nosyonları
7 Armağan kuramının genel nosyonları
8 Armağan kuramının genel nosyonları
9 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi
10 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi
11 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi
12 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi
13 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi
14 Osmanlıdan günümüz Türkiye sine kültürel ve zihinsel evrenin örneklerle gelişimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Adanır, Oğuz, Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış,I-II-III Doğu Batı Yay, 2010, Ankara
Adanır, Oğuz, Baudrillard, Fikir Mimarları/Say Yayınları, 2010, İstanbul
Adanır, Oğuz, Sinemada Anlam ve Anlatım, Say Yayınları, 2012, İstanbul.
Yardımcı kaynaklar:
Berkes N. Türkiye de Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul
Ülgener S.F. İktisadi Çözülmenin Ahlâk Ve Zihniyet Dünyası-Çö¬zülme Devri İkt. Der Y. 1981, İstanbul
Ülgener S.F. Zihniyet Ve Din-İslâm, Tasavvuf Ve Çözülme Devri İkt. Ahlâkı, Der Y. 1981, İstanbul
Baudrillard Jean, Simülasyon ve Simülakrlar. Doğu Batı Yay, 2010, Ankara.
Adanır Oğuz, Simülasyon Kuramı Üstüne Notlar ve Söyleşiler, Hayal-et, 2008, İstanbul.
Turan Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, Bilgi Yayınevi, 1990, Ankara, 320 s. (İkinci basım Bilgi Yayınevi, 1994, Ankara,
Lévy-Bruhl Lucien, İlkel İnsanda Ruh Anlayışı, Doğu Batı Yay.,2006, Ankara.
Bloch Marc, Feodal Toplum, Doğu Batı Yay, 2005, Ankara














Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler evde, kütüphanede, vs hazırlanarak ve notlar alarak gelmeyi gerektirmekte

2. Öğrenciyi sınıfta gerek önceden hazırlanmış ödev ve sorular gerekse ders sırasında gerçekleştirilen soru yanıt şeklindeki tartışmalarla sorgulama, özgür düşünce üretimi ve yaratıcılık konusunda düşünme, bilginin yöntemli ve sistematik bir şekilde edinilme zorunluluğunu ve demokratik bilgi paylaşımını kavramaya itmek.
3. Derse belli bir donanım ve bilgi birikimiyle gelen öğrencinin doğru sorular sorduğu takdirde zaman içinde çok daha birikimli ve bilinçli bir birey olabileceğini anlaması beklenmektedir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci derse devamlılık ve katılımdan %10 gibi bir puan, ödev-sunum-tartışmadan ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi performansına bağlı olarak %30, vize sınavından %30 ve final sınavından %30 puan alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Edinilen bilgi birikiminin yaratıcılığın, özgür ve sistemli düşüncenin en önemli unsurlarından biri olan sentezleme yeteneğini geliştirip geliştirmediğini belirlemek, öğrencinin bilgiyi ezberleyen ve onu yaratıcı ve özgür bir dille ifade edememesinin yani kolaycılığın önüne geçerek, kendine olan güveninin sergilemesini sağlayacak bir düzeye gelmesine katkıda bulunmak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 4 3 12
Final Sınavına Hazırlık 4 3 12
Ödev Hazırlama 5 4 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1424542522545515
ÖK.2112551411424515
ÖK.3112551411424515
ÖK.4112551411424515
ÖK.5112551411424515
ÖK.6224452222224515