DERS ADI

: VİDEO ART

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 3124 VİDEO ART SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SALI SALIJI

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Amacı

Film ile arasında birçok paralellik ve ilişki olmasına rağmen video art ın film olmadığını anlatmak ve uyugulamalı göstermek. Bunun yanısıra video art ın sadece filmden değil, tanımların bulanıklaştığı bağımsız filmler, kısa filmler, avant-garde sinema gibi sinemanın alt kategorilerinden de ayrı durduğunu kavratmak. Video art ın, özellikle görsel ve işitsel mecranın sınırlarını keşfetmek veya izleyicinin alışılageldik sinema nedeniyle oluşmuş beklentilerine saldırıda bulunmak gibi çeşitli amaçlar güttüğünü uygulamalı projelerle göstermek. Önemli video art sanatçılarının çalışömalarını izlemek ve tartışmak. Son dönemde enstalasyon ve performansın neredyse vazgeçilmez parçası olan video artın bu kapsamda sınıfça pratik çalışma yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin derste gösterilen video art örneklerini izlemesi ve derste belirtilen anlamda ve kapsamda tartışması,
2   Video Art ın ne olduğunu kavraması,
3   Kendi Video Art pratik çalışmasını hazırlaması;
4   Kendi Video Art pratik çalışmasını sunması ve göstermesi,
5   Video Art çalışmasının yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamalarını pratik olarak kavraması beklenmektedir;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Video Art, Film ile Deneysel Film arasındaki farkların araştırılması, tartışılması ve örneklerin gösterilmesi,
2 Video Art, Film ile Deneysel Film arasındaki farkların araştırılması, tartışılması ve örneklerin gösterilmesi,
3 Video Art, Film ile Deneysel Film arasındaki farkların araştırılması, tartışılması ve örneklerin gösterilmesi,
4 Video Art, Film ile Deneysel Film arasındaki farkların araştırılması, tartışılması ve örneklerin gösterilmesi,
5 Verilen tema bağlamında Video Art filmine, enstalasyona, performansa vb. dönüştürülmesi için araştırması,
6 Verilen tema bağlamında Video Art filmine, enstalasyona, performansa vb. dönüştürülmesi için araştırması,
7 Verilen tema bağlamında önerilen Deneysel Film projelerin tartışılması ve geliştirilmesi,
8 Verilen tema bağlamında önerilen Deneysel Film projelerin tartışılması ve geliştirilmesi,
9 Kabul edilen Video Art projenin prodüksiyon aşaması,
10 Kabul edilen Video Art projenin prodüksiyon aşaması,
11 Kabul edilen Video Art projenin çekim ve kurgu aşaması,
12 Kabul edilen Video Art projenin çekim ve kurgu aşaması,
13 Kabul edilen Video Art projenin çekim ve kurgu aşaması,
14 Hazırlanan Video Art projenin teslimi / Teslim edilen projenin sunumu ve savunması;

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Edward Lucie-Smith 20. Yüzyılda Görsel Sanatlar , Ahu Antmen 20. Yüzyılda Batı Sanatında Akımlar , Andy Warhol Andy Warhol Felsefesi ;
Yardımcı kaynaklar: Endru Horton Likovi osnova scenarija , Zak Omon, Alen Bergala, Misel Mari, Mark Verne Estetika filma , Pamela Hauard Sta je scenografija , Milenko Misailovic Kreativna dramarurgijka I, II , Rodzer Kritenden Fini rezovi (umetnost evropske filmske montaze) , Zaklin Nakas Glumac na filmu , Michael Korz Senaryoda Diyalog , Wendell Wellman Senaryo (Yazarının Yol Haritası) , Michel Chion Bir Senaryo Yazmak , David Mamet Film Yönetmek Üzerine , Ronald B. Tobias Roman Yazma Sanatı , Eric Morris, Joan Hotckis Rol Yapmayın Lütfen (Tiyatro ve Sinema Oyunculuğunda Hazırlık) ; James Monaco Bir Film Nasıl Okunur ,
Diğer ders materyalleri: Film gösterimi, Fotoğraf çekimi ve analizi, Tiyatro oyunları, Edebi roman ve öyküler, Resim, Müzik parçaları ve klipleri;

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mevcut olan film örneklerini belli kısımlarını, izlemeden önce belirtilen bağlamda izlemek, kavramak ve tartışmak,
Verilen konu bağlamında özgün öykü ve çekim senaryosu yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek,
Verilen müzik bağlamında özgün öykü ve çekim senaryosu yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Verilen resim bağlamında özgün öykü ve çekim senaryosu yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Verilen edebi öykü bağlamında özgün öykü ve çekim senaryosu yazmayı ve yaratıcılığı teşvik etmek;
Yukarda belirtilen kapsamlara bağlı kalarak çekim yapmak. Bunu yaparken de işin kurallarını, estetiğini ve teknik boyutunu irdelemek.
Dönem sonunda teslim edilmesi gereken proje de bu kapsama bağlı olarak verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + DKL * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, derste teorik ve uygulamalı kavratılmaya ve öğretilmeye çalışılan örneklerden yola çıkılarak dönem sonu için hazırlanan ödev ve derse katılım üzerinden değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Proje ve derse katılım kanat oluşturma konusunda en önemli etkenlerdir. Ölçme ve değerlendirme tekniklerinde yıl içi not oranını %80 ini projeyi kapsıyor olsa da, öğrencinin değerlendirmeye tabi tutulması için her iki kriteri yerine getirmesi lazım. Yani, ders devamlılığı ve katılımı konusunda sıkıntı yaşayan öğrenci projesini zamanında teslim etse bile değerlendirmeye tabi tutulmaz ve otomatik olarak başarısız olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin özellikle yaratıcı yönleri teşvik edilir ve gerektiğinde yönlendirilir. Dönem sonunda teslim edilmesi gereken projeyle ilgili tüm gereken bilgiler teslim tarihinden (en geç) iki ay önce verilir. Projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci teslim etmemiş gibi kabul edilir. Ders esnasında yapılan teorik veya uygulamalı çalışmalarında öğrencinin katılımı izlenir ve dönem sonunda değerlendirmeye tabi tutulur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

D.E.Ü.
G.S.F. Film Tasarım Bölümü

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Cuma (09-17h)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1222244224254525
ÖK.2222252224255525
ÖK.3555422525454525
ÖK.4545222525454525
ÖK.5555244425255525