DERS ADI

: 3D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 4218 3D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI IV ZORUNLU 3 1 0 4

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Amacı

3D Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Üç boyutlu canlandırma teknikleriyle üretimler yapabilmesi.
3   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini İleri düzeyde anlayabilmesi.
4   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir önceki dersimizin programının hızlı tekrarı ile konulara devam etmek üzere hatırlama çalışması yapmak ve örneklerle yeni konulara zemin hazırlamak
2 Uygulamalar ile önceki konuları hatırlamak ve pratik kazanmak
3 Partikül Parçacık Sistemlerini öğrenmek ve kavramak
4 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
5 Paint Boyama Efektleri ve Detayları hakkında bilgi edinmek ve mesh paint özelliğini öğrenip uygulamasını anlamak
6 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
7 Paint Efektleri ile sis, duman, bulut ve atmosfer yapmak
8 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
9 Fluid Efektleri ve sıvı dinamiklerini öğrenmek
10 Su, deniz, okyanus ve sıvı animasyonlarının parametrik özelliklerini anlamak ve kavramak
11 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
12 Hair-Fur, Saç, kıl, tüy Uygulamalarını öğrenmek
13 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
14 Kamera Geçişleri ve Kurgu Düzenlemesini kavramak ve uygulamak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Mastering 3D Animation - Peter Ratner.
The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow
3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane
Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ürettiği denemeleri internet üzerinden öğrencilerin görebildiği kapalı grupta paylaşılır . Öğrencilerin mensubu olduğu grup puanlar. Öğrencilerden Alınan Puan % 50 sini oluştururken .İkinci % 50 Dersi veren Öğretim Üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555