DERS ADI

: CANLANDIRMA TEKNİKLERİ VE SİNEMA TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 2201 CANLANDIRMA TEKNİKLERİ VE SİNEMA TARİHİ I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FAİK KARTELLİ

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Amacı

Temel canlandırma tekniklerini kişiye tanıtmak .Uzmanlaşmak istediği alan konusunda yönlenebilmesi için bilinçlenmesine yardımcı olmak. Tüm temel animasyon tekniklerinin yapım süreçlerinin teorik olarak anlatmak. Her bir teknikte temel düzeyde eser üretebilir hale getirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Film (kurmaca/belgesel) projelerini nasıl planlayacaklarını, üreteceklerini, yazacaklarını ve nasıl yöneteceklerini bilme; profesyonel seviyede üretim becerilerine sahip olma ve video/televizyon, film ve ses teknolojilerini seçebilme ve kullanabilme.
2   Eğitim süresi boyunca yaratıcı film veya video üretimlerini tamamlayarak hikaye, kompozisyon, aydınlatma ve ses gibi estetik kavramlarla geliştirilmiş orijinal ve bireysel üretim çalışmalarında yer alabilme yeteneğini gösterebilme.
3   Önce yazılı sonra da görsel ve işitsel bir öykü oluşturma becerisi kazanabilme.
4   Görsel ve yazılı materyaller üzerinde bağımsız araştırmalar yürütebilme. Bir araştırma sorusu, problemi veya konusu için ne çeşit bir bilgi gerektiğine karar verebilme ve derin bilgi üretmek için bu bilgileri elde edebilme, değerlendirerek etkili bir şekilde kullanabilme. Çalışmalarını uygun yazılı bir formatta bir araştırma makalesi gibi sunabilme.
5   Sinema sanatının estetiği, tarihi ile ilgili gerekli bilgi birikimine sahip, özellikle sanat, felsefe ve tarih konularında kendini geliştirmiş biri olabilme.
6   Ulusal/uluslararası standartlara uygun düşecek bilgi beceri ve yetkinlik kazandırılmış, gerek Dünya Sineması gerekse Türkiye Sineması üzerine kapsamlı bir donanımı edinmiş olabilme.
7   Bir filmin/medya üretiminin (kendisinin ve arkadaşlarının) yaratıcı çalışmalarını estetik, tarihsel ve kültürel bağlam içinde kendi bilgilerine ekleyerek eleştirel analizini yapabilme ve bunu kendi çalışmalarında (film yönetimi, görüntü yönetimi, senaryo yazımı ve canlandırma film yapımı alanlarında) hayata geçirebilme.
8   Sinema ve televizyon sektöründeki üretim-dağıtım zinciri hakkında belirli bir bilgiye sahip olabilme.
9   Teknik olarak donanımlı, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, mesleki kavramlara hâkim, güncel sinemaya katkıda bulunabilecek tekniklerini kullanma becerisine sahip, ana sanat dalına ait üst düzeyde mesleki bilgiye hâkim olabilme ve Piyasada kullanılan teknik ekipmanı tanıma, kullanma ve yenilikleri takip edebilme, sektörün gerektirdiği işbölümü ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olabilme.
10   Kolektif bir sanat olan sinema sanatı içinde çalışırken başarılı olabilmek için çalışma disiplini olan, takım çalışması ruhuna sahip, insan ilişkilerinde uyumlu olabilme, bir topluluğu yönetme becerisi, empati kurma yeteneği, gerilime neden olabilecek olayları yatıştırma becerisi, objektif olma yetkinliğine sahip olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hikaye yazım teknikleri, canlandırmaya yönelik sinopsis ,treatman,senaryo,storyboard çalışmaları yapma kuralları.
2 Uygulamalar
3 Tasarım unsurları renk,harket, ritim, denge önemi uygulama yöntemleri.
4 Uygulamalar
5 Kareleri videoya dönüştürme birleştirme renk ayarı yapma teknikleri.
6 Uygulamalar
7 Cutout , Stop Motion (Dur Devin) canlandırma yapım yöntemleri.
8 Uygulamalar
9 El çizimi Çizgifilm yapım yöntemi.
10 Uygulamalar
11 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleri.
12 Uygulamalar
13 3B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleri.
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

the complete animation course - Chris Patmore

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, denemeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden iki haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 4 28
Uygulama 7 4 28
Örnek olay çalışması 1 4 4
Tasarım Projesi 7 4 28
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555
ÖK.6555555555555555
ÖK.7555555555555555
ÖK.8555555555555555
ÖK.9555555555555555
ÖK.10555555555555555